Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Digital kampanj från Sandvik uppmärksammar gruvelektrifiering

Publicerad: 22 september 2021, 11:07

Industrijätten Sandvik satsar på att elektrifiera sina lösningar i gruvindustrin, och kommunicerar ut detta i en digital kampanj.


Ämnen i artikeln:

Sandvik

Elektrifieringen av gruvutrustning kommer fortsätta öka de kommande åren och kan komma att utgöra mer än hälften av Sandviks utrustningsförsäljning till underjordsgruvor år 2030, det skriver man i ett pressmeddelande. 

– Jag tror att elektrifiering kommer att vara ett av de största teknikskiftena som vi har sett i gruvindustrin under en väldigt lång tid. Vi är ledande inom elektrisk gruvutrustning och under de kommande åren förutser jag att elektrifieringen i gruvindustrin kommer att ta rejäl fart, säger Henrik Ager, affärsområdeschef på Sandvik Mining and Rock Solutions, om satsningen i pressmeddelandet.

Den elektriska utrustningen get enligt Sandvik inte bara lägre utsläpp av koldioxid, utan också högre produktivitet och bättre arbetsmiljö. Installation förenklas av Sandviks automatiserade batteriteknik i lastmaskinen Sandvik TH550B, där Autoswap-tekniken ingår. Lastmaskinen lanserades på en internationell gruvmässa i förra veckan.

Elektrifieringen uppmärksammas nu av Sandvik genom en rad filmer som går ut i en digital kampanj, ”Bird in the mine”. Kampanjen är utvecklad i samarbete med byråerna Grandios och Dallas Sthlm.

Arbetsgrupp

Sandvik

Marita Sander, Group Content Manager

Henrik Åsberg, Digital AD and Content Specialist

Pauliina Lunde, Global Social Media and PR Manager

Sofia Andersson, Intranet Channel Specialist

Johannes Hellström, Press and Media Relations Manager

Edvard Bergström, VP Corporate Communications

Dallas Sthlm

Johan Gustafsson, manus och regi

Grandios

Daniel Fogelsjöö, producent

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sandvik

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.