Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Discovery+ vill väcka supportrarnas känslor med kampanj inför allsvenska premiären

Publicerad: 22 mars 2021, 13:22

Discovery+ ska locka nya abonnenter inför den allsvenska premiären.

Inför premiären av Allsvenskan och Superettan lanserar Discovery+ en kampanj med budskapet ”Nu kommer känslorna”. Kampanjen är framtagen av Stockholmsbyrån Ruby Creative som tidigare har hjälpt mediebolaget med Elitserien i Norge.


Ämnen i artikeln:

Discovery Networks

För drygt tre år sedan förvärvade Discovery sändningsrättigheterna till Allsvenskan och Superettan i fotboll för uppskattningsvis 540 miljoner kronor. Mediebolaget valde Acne för för lanseringen och byrån tog fram konceptet ”Dplay - Allsvenskans nya hemmaplan”

Inför fotbollspremiärerna om några veckor har Ruby Creative i Stockholm tagit fram ”Nu kommer känslorna”

- Vi hade ett lyckat samarbete med nordiska lanseringen av dicovery+ i vintras och fick förfrågan om att ta fram en kampanjidé för Allsvenskan och Superettan i Sverige och Elitserien i Norge. Efter ett år med Corona, och det vakuum som följt, så blev vi väldigt glada åt förtroendet att få kommunicera en minst sagt efterlängtad och folkkär rättighet, säger Lisa Lindgren, Creative Director på Ruby Creative i en kommentar. 

Kampanjen tar avstamp känslor och visar olika sinnesstämningar som förknippas med Allsvenskan och Superettan.

– Fotboll är känslor, och teamet på Ruby lyckades fånga det i ett kreativt och inbjudande koncept för hela Norden, kommenterar Calle Östlund, Creative Director på Discovery Networks Sweden.

Musiken i filmen är Albin Lee Meldaus populära låt ”I Need Your Love” och i filmen medverkar bland andra den svenska landslagsspelaren Sebastian Larsson som spelar för AIK i Allsvenskan.

Kampanjen går live i dag och syns över hela landet i tv och Discoverys kanaler. Från och med nästa vecka syns kampanjen i ytterligare medier såsom utomhus, radio, print, display och online video.

Allsvenskan har premiär den 10 april.

Arbetsgrupp:

Discovery Networks

Creative Director/Regi: Calle Östlund

Project Manager Marketing: Charlotte Rosen

Director Marketing & D2C: Carl Waldenor
Producent: Johannes Maxweller

Foto: Andreas Wassberg


Ruby Creative

Koncept norden & kampanj Sverige

Creative director: Lisa Lindgren

Design director: Emma Hakeberg

Konceptstrateg/copy: Johan Sahlström

Projektledare: Madsine Elvian

Produktionsledare: Kicki Jonsson


Filmen producerades av Jabangi med postproduktion av Bond Street Film och radio producerades av Flickorna Larsson. Stillbildsfotograf: Linus Hallsénius.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Discovery Networks

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.