Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Doktor.se släpper reklamkoncept med nya byrån: ”Vill förmedla hjärta och värme”

Publicerad: 6 Juli 2020, 12:09

Honesty har tagit fram ”Hör av dig om det är något” som ska sätta varumärket Doktor.se.


Ämnen i artikeln:

Doktor.seHonesty

Doktor.se valde nyligen Honesty som ny reklambyrå och nu lanseras det första uttaget i samarbetet. ”Hör av dig om det är något” är namnet på det nya konceptet som rullas ut i bland annat tv, digitala kanaler och utomhus. Identitetsdesignen är framtagen av A+X.

– I takt med att digital vård blir alltmer etablerat så lämnar vi kategoribyggandet bakom oss och fokuserar på att bygga ett långsiktigt starkt varumärke. Vi skapar möjligheten att bygga en relation till Doktor.se och vårt namn. Vad gäller tonaliteten så är vi här för patienternas skull och vill hellre förmedla ett hjärta och värme än att slå oss för bröstet eller fokusera på symtom vilket ofta är fallet i vårdbranschen.  ”Hör av dig om det är något” landade väldigt rätt för oss både i tonalitet och som budskap och det vi lanserar i dag är första steget i en långsiktig kommunikation på det temat, säger Leo Heijbel, chief marketing officer på Doktor.se i en kommentar. 

Med coronautbrottet i Sverige har digital vård som en integrerad del av vårdkedjan etablerat sig tydligare och flera aktörer har månader av tillväxt bakom sig. I den nya kampanjen, som lanseras i veckan, tar Doktor.se utgångspunkt i frasen ”Hör av dig om det är något” för att särskilja erbjudandet mot konsumenterna bekvämlighet, smidighet och patientsäkert. Kampanjen kommer att innefatta tv, utomhusytor och Youtube samt sociala medier.

– Vi har inte bråttom här. Doktor.se har en riktigt bra produkt och vi ska berätta om den för svenska folket i rätt ordning. Först behöver vi ett unikt uttryck som går snabbt och lätt att känna igen, sen behöver vi skilja ut namnet Doktor.se på ett minnesvärt sätt från konkurrenterna och sen ska vi i lugn och ro låta Sverige och världen lära känna Doktor.se ända in i hjärtat. Vi har hittat en otroligt fin harmoni i det här samarbetet som kommer ta oss långt, och det är så klart extra roligt när det gäller just framtidens vård, säger Walter Naeslund, VD för reklambyrån Honesty.

Doktor.se grundades 2016 och finns tillgänglig som en app, men driver även fyra fysiska vårdenheter; i Malmö, Stockholm, Vingåker och Uppsala.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Doktor.seHonesty

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.