Kampanj
Dove vill få fler att kolla brösten – med AR-kampanj på Snapchat
Publicerad: 6 oktober 2020, 09:09
Från Doves kampanj.
Foto: Press
Tillsammans med Mindshare och Snapchat släpper Dove en AR-kampanj för att uppmärksamma bröstcancer under oktober månad.
Som en del av hygienföretaget Doves partnerskap med Cancerfondens Rosa Band 2020 släpper man nu en kampanj på Snapchat, som ska informera och instruera kvinnor om hur de kan undersöka sina bröst för att upptäcka möjlig cancer. Instruktionerna förmedlas via interaktiva linser, också kallat Augmented Reality eller AR. Snapchatanvändaren kan även sprida budskapet genom taggen #checkyourself.
– Dove har länge varit ett syftesdrivet varumärke med stort fokus på människors psykiska välmående. Vi är därför stolta över att kunna bidra till människors välmående ytterligare genom vårt samarbete med Cancerfonden och vi är glada över att hittat ett engagerande format hos Snap som kan nå ut med ett av Cancerfondens viktiga budskap till en bred målgrupp, säger Sofia Lundberg, Nordic Dove Lead på Unilever, i ett pressmeddelande.
Kampanjen är framtagen tillsammans med mediebyrån Mindshare. Linsen finns tillgänglig under hela oktober månad.