Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Dråpliga situationer i Anr+1:s nya filmer för Afa Försäkringar

Publicerad: 7 juni 2021, 08:43

Anr+1 släpper en serie nya filmer för Afa Försäkring på temat ”Bra vetande” där huvudpersonerna tycks ha dålig koll sitt beteende – en dramatisering av de bristande kunskaperna kring kollektivavtalade försäkringar.


Ämnen i artikeln:

anr+1

I de nya filmerna från Afa Försäkring får vi se föräldrar som vill returnera skolklassens bullar, kolleger som paxar stolar i mötesrummet, och simmare som försöker sig på fjärilsim trots att det är omöjligt.

Kommunikationen bygger på insikten att långt ifrån alla har koll på sina kollektivavtalade försäkringar. Kampanjen är gjord av Anr+1 och kommer att gå i TV4Play, sociala medier, med flera. Filmerna är producerade av B-Reel Films och regisserade av Sacarias Kiusalaas.

Genom att lyfta den stora skillnaden mellan olika slags vetande vill AkademikerAlliansen, Kommunal och OFR tillsammans med Afa Försäkring locka till skratt genom igenkänning – och samtidigt påminna svenska folket om att hålla koll på sina kollektivavtalade försäkringar som bland annat kan hjälpa dig när du blir sjuk.  

Kampanjen är den femte i raden inom det övergripande konceptet Intressant vetande.

Arbetsgrupp

Anr+1
Hanna Lundberg, art director
Hampus Mattsson, copywriter
Barbro Långjuth, produktionsledare
Pontus Karlsson, projektledare

BRF
Sacarias Kiusalaas, regissör

Afa Försäkring
Johan Ljungqvist, beställare
Camilla Kinnarinen, projektledare

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

anr+1

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.