Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Drottning Silvias barnsjukhus gör kampanj med fokus på glädje och skratt

Publicerad: 5 juli 2022, 12:30

I den nya kampanjen är glädjens läkande kraft i fokus.


Ämnen i artikeln:

We Are MoreNyheterKampanj

Drottning Silvias barnsjukhus är det största barnsjukhuset i Sverige och är en del av Sahlgrenska sjukhuset, och bedriver såväl vård som forskning. I en ny kampanj, som lanseras av Insamlingsstiftelsen för Drottning Silvias barnsjukhus tillsammans med We are more, står glädje och skratt i fokus. 

Kampanjen heter ”Glädje läker” och illustreras med bilder på barn som mellan behandlingarna hittar utrymme för skratt.

– Första gången vi i arbetsgruppen var på sjukhuset var en omskakande upplevelse. Att få se de starka, äkta känslor som Stiftelsen skapar för barnen under så svåra förhållanden – det sa allt om vilket viktigt arbete de gör. Den känslan hoppas vi förmedla vidare till alla som ser kampanjen, säger Linda Tideman, projektledare på We are more.

– Vi är så stolta över den här fina kampanjen och inte minst över barnens insatser. Förhoppningsvis kan kampanjen leda till ännu mer glädje för barnen på sjukhuset, säger Lisa Tisell, verksamhetsansvarig på Insamlingsstiftelsen för sjukhuset.

Fotografierna är tagna av Hans Ericksson, som jobbat med företag som Absolut Vodka, McDonald's och Lindex. Kampanjen kommer synas i print, utomhus och sociala medier med start nu i veckan.

Bild 1/3  

Foto: Hans Ericksson

Arbetsgrupp

Björn Eklind 

Emma Hokander 

Johan Nerman

Linda Tiderman

Therese Berglund

Frida Sjösten

Fotograf: Hans Ericksson

Beställare: Emma Hedling, Lisa Tisell, Palle Stenberg

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

We Are MoreNyheterKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.