Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 27 april 2020, 12:42
Niklas Jansson, CMO på Zmarta, intill en bild från Zmartas nya reklamfilm.
Foto: Press
Genom det nya konceptet, framtaget av Drum, vill Zmarta få fler att prata vardagsekonomi. ”Vi har valt att lyfta fram vanliga människor”, säger Zmartas CMO Niklas Jansson.
Ämnen i artikeln:
ZmartaPrisjämförelsebolaget Zmarta är enligt egen utsago Sveriges största sajt för jämförelsetjänster. Man är aktiva inom flera kategorier – lån, elavtal samt försäkringar. Det vill man nu ta fasta på.
– Nu är det dags att samla allt under ett och samma koncept. Flytta fram varumärket och vårt uttryck så att fler konsumenter nås av de verktyg och den kunskap som kan ge dem möjligheten att leva det liv de vill, säger Niklas Jansson, CMO på Zmarta, i ett pressmeddelande.
Under måndagen rullar man ut lanseringskampanjen för konceptet ”Zmarta folkets ekonomi”. Kampanjen kommer att synas i bland annat tv, radio och display. Bakom konceptet står Drum, en del av Omnicom-koncernen. Byrån verkar inom gränslandet mellan medie- och reklambyrå.
Med de två nya reklamfilmer man nu släpper vill man knyta an till vad man beskriver som ”vanliga människor”.
– Vi har valt att lyfta fram vanliga människor, dig och mig, i vardagssituationer där de på ett personligt sätt resonerar kring sin ekonomi, säger Niklas Jansson.
Zmarta:
Niclas Jansson – CMO
Agnes Palinski- Head of PR and Communications
Magnus Fabricius – Online Acquisition Manager
Josefine Colliander – Legal Advisor
DRUM:
Bo Thorp – Account Director
Jonas Lyckstedt – Creative Director
Ida Olsson – Copywriter
Nils Kempe – Assisting Art Director
Johanna Johansson – Content Manager
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Ämnen i artikeln:
Zmarta