Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Drum i nytt koncept för Zmarta – vill nå ”vanliga” människor

Publicerad: 27 April 2020, 12:42

Niklas Jansson, CMO på Zmarta, intill en bild från Zmartas nya reklamfilm.

Foto: Press

Genom det nya konceptet, framtaget av Drum, vill Zmarta få fler att prata vardagsekonomi. ”Vi har valt att lyfta fram vanliga människor”, säger Zmartas CMO Niklas Jansson.


Ämnen i artikeln:

Zmarta

Prisjämförelsebolaget Zmarta är enligt egen utsago Sveriges största sajt för jämförelsetjänster. Man är aktiva inom flera kategorier – lån, elavtal samt försäkringar. Det vill man nu ta fasta på.

– Nu är det dags att samla allt under ett och samma koncept. Flytta fram varumärket och vårt uttryck så att fler konsumenter nås av de verktyg och den kunskap som kan ge dem möjligheten att leva det liv de vill, säger Niklas Jansson, CMO på Zmarta, i ett pressmeddelande.

Under måndagen rullar man ut lanseringskampanjen för konceptet ”Zmarta folkets ekonomi”. Kampanjen kommer att synas i bland annat tv, radio och display. Bakom konceptet står Drum, en del av Omnicom-koncernen. Byrån verkar inom gränslandet mellan medie- och reklambyrå.

Med de två nya reklamfilmer man nu släpper vill man knyta an till vad man beskriver som ”vanliga människor”.

– Vi har valt att lyfta fram vanliga människor, dig och mig, i vardagssituationer där de på ett personligt sätt resonerar kring sin ekonomi, säger Niklas Jansson.

Arbetsgrupp

Zmarta:

Niclas Jansson – CMO

Agnes Palinski- Head of PR and Communications

Magnus Fabricius – Online Acquisition Manager

Josefine Colliander – Legal Advisor

DRUM:

Bo Thorp – Account Director

Jonas Lyckstedt – Creative Director

Ida Olsson – Copywriter

Nils Kempe – Assisting Art Director

Johanna Johansson – Content Manager

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Zmarta

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.