Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Dubbelrenovering i senaste kampanjen från Jula

Publicerad: 28 Maj 2020, 09:04

I Jula och Garbergs nya reklamfilm ställer ombytliga tonåringar till det för de renoveringsglada föräldrarna.


Ämnen i artikeln:

GarbergsJula

Sommaren 2018 lanserade Jula i samarbete med Garbergs ett nytt kommunikationskoncept med fokus på inspiration. Tidigare hade byggvaruhandeln i sin reklam satsat mycket på produkt och pris.

Nu släpps den senaste filmen ur konceptet - ”I varje förändring finns en möjlighet”. I filmen vill föräldrarna till en till synes fotbollsälskande tonårsdotter överraska henne med en renovering på ett tydligt tema. När dottern kommer hem från skolan har dock intresset för fotbollen redan falnat. Så föräldrarna får börja om från början igen. 

– Vi hoppas att vår nya film och våra ”bevingade ord” ska fortsätta bidra till att avdramatisera hemmafixandet så att ännu fler vågar ta tag i sina drömprojekt. Men också fortsätta den varumärkesresa vi är mitt uppe i på alla våra marknader, säger Jonas Järrenfors, marketing director på Jula.

Kampanjen kommer att synas i TV, digitala kanaler, radio och i Julas egna kanaler.

Arbetsgrupp

Beställare hos Jula

Marketing Director: Jonas Järrenfors

Marketing Manager: Silje Ekeberg Falk

Arbetsgrupp Garbergs

Projektledare: Pia Hjelt

Planner: Hugo Albrektsson

Produktionsledare: Anna Alfonzetti

AD: Mattias Dahlqvist

Copy: Johan van der Schoot/Hampus Mattsson

Byråproducent: Annika Witkowska

Formgivare: Rasmus Asp

Motion graphics: Najeb Albakar

Strateg: Joakim Landin

Regi: Traktor

Produktionsbolag: Giants&Toys

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

GarbergsJula

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.