Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Efter Åkestam Holst – Folksam släpper nytt reklamkoncept

Publicerad: 13 Augusti 2020, 09:15

Från Folksams nya reklamfilm.

Nu lanseras kreatörerna Gustav Egerstedt och Johan Holmströms nya reklamkoncept för Folksam.


Ämnen i artikeln:

Gustav EgerstedtFolksam

I slutet av 2019 annonserade försäkringsbolaget Folksam att de avbryter samarbetet med Åkestam Holst efter nio år. Istället valde de en annan väg – och tog in art directorn Gustav Egerstedt och copywritern Johan Holmström på frilansbasis. 

Nu lanseras deras nya reklamkoncept ”För allt du älskar”, som tagits fram tillsammans med Folksams marknadsavdelning. Konceptet ska anspela på det som kunderna älskar, och därför vill försäkra eller spara till. 

”För allt du älskar” lanseras i mitten av augusti med en reklamfilm. Kampanjen kommer att synas under hela hösten på tv, Youtube, Facebook, radio och i egna kanaler. Marknadsföringen kommer, enligt ett pressmeddelande, att vara laddad med känslor för att väcka intresse och gillande. 

– Det här sättet att driva kommunikation har byggt Folksams varumärke på marknaden de senaste tio åren till ett av branschens starkaste. Allt fler svenska gillar och väljer oss. Det är vi otroligt stolta över. Men för att säkra en fortsatt stark utveckling behöver vi nu ta nästa kliv med ett nytt långsiktigt reklamkoncept som vi kan integrera i all marknadsföring. Syftet är att skapa ännu mer igenkänning och effekt över tid, säger Lena Strand, Marknadschef Folksam.

Bolaget gör numera det mesta inhouse, och konceptet kommer att vidareutvecklats av marknads- och kundutvecklingsavdelningen. 

– Folksam har varit snabba på att ställa om till det nya sättet att jobba. Både strategin och konceptet är framtagna för att olika kreatörer lätt ska kunna hoppa in och utveckla med egna idéer, säger Johan Holmström.

Arbetsgrupp

Övergripande arbetsgrupp Folksam

Lena Strand, Marknadschef

Martin Agebrandt, Varumärkesstrateg

Linda Holmsten, Projektledare

Anna Strandberg, Produktionsledare

Eva Bergfeldt, AD

Lars Hedlund, Copywriter

 

Externa roller i arbetsgruppen

Gustav Egerstedt, AD

Johan Holmström, Copywriter

Markus Ahlm, Byråproducent, Colony

 

Produktionsbolag

Tomas Mankovsky, Regissör

Anders Gernandt, the producers Sweden

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Gustav EgerstedtFolksam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.