Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Efter IT-haveriet – här är Coop-kampanjen som ska locka tillbaka kunderna

Publicerad: 9 juli 2021, 12:43

Nu öppnar alla Coops butiker igen.

Foto: Pressbild.

I slutet av förra veckan drabbades Coop av en omfattande IT-attack. Nu skickar man ut en kampanj, där man vill tacka för samarbetet och förståelsen från kunderna.


Ämnen i artikeln:

CoopKampanj

”Hur tar man sig igenom en global cyberattack?” frågar sig Coops senaste kampanj. Svaret? ”Tillsammans.”

– Vi har på väldigt kort tid och med stort fokus tillsammans tagit oss igenom en av Sveriges mest omfattande IT-attacker någonsin. Nu har vi tagit fram en bred rikstäckande kommunikationsinsats för att tacka för allt stöd och lyfta fram alla hjältar ute i butikerna. Och berätta att vi har öppnat igen, säger Johan Öhlin, chef för marknad och kommunikation på Coop Sverige.

LÄS MER: Så kriskommunicerar Coop efter hackerattacken: ”Det största och mest akuta i Coops moderna historia” 

Det är Forsman och Bodenfors som ligger bakom kampanjen, och filmen har klippts ihop av produktionsbolaget Chimney. Scream är mediebyrå för kampanjen.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

CoopKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.