Kampanj
Efter sammanslagningen: Prisfokus i första gemensamma kampanjen för nya apoteksjätten
Publicerad: 27 februari 2023, 08:53
Kronans Apotek och Apoteksgruppen gick samman under hösten 2022 och blev Kronans Apotek. Nu lanserar de sin första kampanj tillsammans där fokuset är på låga hälsosamma priser.
Apotekskedjornas kampanj går ut på att få fler att upptäcka deras låga priser som inte kompromissar kvaliteten på produkterna. Efter sammanslagningen mellan Kronans Apotek och Apoteksgruppen har nu den nya apotekskedjan en marknadsandel på cirka 25 procent, omkring 500 apotek och en snabbt växande e-handel.
Kampanjen ”Hälsosamma priser” kommer bestå av bland annat webbannonser, butikskyltning, innehåll i sociala medier och reklamfilmer. Kampanjen är framtagen i samarbete med JMWGolin.
– Det här blir vår första samtidiga kampanj för båda varumärkena. Även om vi fortfarande ser lite olika ut så, kommer vi att visa en enorm styrka genom att prata om ”Hälsosamma priser” i nästan 500 apotek och en enorm e-handel samtidigt, säger Tobias Karlsson, Marknads- och kommunikationsdirektör på Kronans Apotek.
Kampanjen startar den 27 februari.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Kronans Apotek
Tobias Karlsson, Marknadsdirektör
Linda Wakeham, Kommunikationschef
Jenny Sandberg, Produktionsledare
Anna-Carin Cask, Head of Creative & Production
Eric Sjöbeck, Head of Media, Insights & CRM
JMWGolin/Videostore
Louise Leo, Kundansvarig
Joakim Karlsson, Creative Director & Copywriter
Ebba Carlsson, Produktionsledare
Rikard Rogeland, Producent & DOP
Filip Lindquist, Regissör & Art Director
Adam Wibom, Junior Art Director