Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Efter succéfilmen – här är Apples uppföljare

Publicerad: 14 Juli 2020, 07:26

I Apples uppföljare av The Underdogs jobbar alla hemifrån på grund av coronapandemin.

Nu får Apples reklamfilm The Underdogs en uppföljare – med en twist.


Ämnen i artikeln:

Apple

Det var i fjol som Apple släppte reklamfilmen The Underdogs, som bland annat korades till en av årets bästa reklamfilmer av branschsajten Adweek. 

Den tre minuter långa filmen följer ett team som jobbar tätt ihop inför en viktig presentation. 

Nu släpper Apple en uppföljare, men givetvis med en tidsenlig twist. I den nya filmen, som denna gång är nära sju minuter lång, jobbar samma team på en ny prototyp – hemifrån. Det medför en rad olika komiska och igenkänningsbara scener. 

Under tiden som tittaren följer teamets väg mot den skarpa deadlinen görs reklam framför allt för produkterna inom segmentet ”Apple at Work”, samtidigt som filmen lyfter upp funktioner i iphones och ipads. 

Filmen är producerad av Smuggler och regisserad av Mark Molloy, rapporterar Adweek

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Apple

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.