söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Efter valet av Drum – SPP/Storebrand visar upp nytt koncept

Publicerad: 25 januari 2023, 13:06

Konceptet är en del i att etablera varumärket Storebrand på den svenska marknaden.

Ämnen i artikeln:

NyheterSPPDrumOmnicom

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Efter en pitchprocess valde finansbolaget SPP/Storebrand förra året att inleda ett samarbete med Drum. Nu presenterar de lanseringskampanjen för sitt nya koncept ”En hållbar länk till framtiden”. Målet är att fler ska bli medvetna om hur deras val i dag påverkar deras morgondag, inte minst gällande investeringar. I centrum för kampanjen står SPP/Storebrands logotyp som ska illustrera kopplingen mellan nutid och framtid.

Konceptet ska även lansera varumärket Storebrand på den svenska marknaden. Sedan 2007 ingår SPP och Storebrand i samma koncern och den senaste tiden har koncernen jobbat för att samla varumärkena under det sistnämnda. Förra året bytte exempelvis SPP Fonder namn till Storebrand Fonder. Storebrand som varumärke har tidigare haft Norge som primära marknad. 

– Vi är glada att få ta oss an utmaningen att vidareutveckla SPP och etablera Storebrand på den svenska marknaden. Deras starka fokus på långsiktighet och möjlighet att med sitt betydelsefulla kapital bidra till en hållbar omställning gör vårt jobb inspirerande och viktigt. Att vi också har en gemensam bild över hur man på bästa sätt jobbar kreativt tillsammans gör samarbetet extra roligt och utmanande, säger Jonas Lyckstedt, creative director på Drum.

Kampanjen kommer att synas i print, DOOH, OOH, VOD och i sociala kanaler. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

DRUM

Account Director - Tina Arvidsson

Project Manager - Sofia Wedsberg

Creative Director - Jonas Lyckstedt

Creative - Erik Grönlund

Creative - Philippa Magnusson

Creative - Marcus Göransson

 

Produktionsbolag

Bell & Light + Swimclub

 

Mediebyrå

PHD

Client Manager - Ellen Leijonhufvud

Impact Media Specialist - Nina Alterström

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev