Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ehrenstråhles första kampanj för Vimla – TV-shop i ny tappning

Publicerad: 16 November 2020, 09:04

Från Vimlas nya kampanj.

Foto: Press

När Vimla nu släpper sin första kampanj sedan samarbetet med Ehrenstråhle är resultatet färgstarkt och intensivt.


Ämnen i artikeln:

VimlaEhrenstråhle

Trots att kampanjen gör reklam för just mobilabonnemang undviker Ehrenstråhle, i sin första kampanj för Vimla, att visa upp mobiler. Istället visas till synes irrelevanta produkter upp, som en mixer, träningsredskap och en dammsugare. Den beskrivs i ett pressmeddelande som ett ”TV-shop i ny tappning”.  

Kampanjen planerades först för shoppinghögtiden Black Friday som går av stapeln i slutet av veckan, men har redan släppts. 

– Är det black friday så är det. Och ska man kränga kan man lika gärna göra det ordentligt. För att verkligen konverteringsoptimera har vi dessutom ökat antalet CTA-knappar med över 300 procent. Jag tror jag talar för hela arbetsgruppen när jag säger att vi blir väldigt förvånade om alla gigabyte inte tar slut på nolltid, säger Allex Olsson, Growth Planner på Ehrenstråhle, i pressmeddelandet. 

Kampanjen går i alla kanaler förutom tv. 

Arbetsgrupp

Kund: Vimla

Ida-Cecilia Musil, Content Manager

Gustav Wallberg, Head of Marketing & Growth

Robin Hyder, Digital Campaign Manager

 

Byrå: Ehrenstråhle

Jonas Hedegard, Business Lead

Ylva Källstedt, Project Lead

Lisa Thunander, Art Director

Ebba Körlof Sundberg, Copywriter

Allex Olsson, Growth Planner/Strategy

Markus Bjurman, Creative Director

Anna Mattsson, Social Media Manager

Lars Carlsson, Graphic Designer

 

Produktionsbolag: FLX och Crazy Pictures

Rasmus Råsmark, Director/Set Design

Johan Gabous, Executive Producer

Albin Pettersson, Producer

 

Foto: Bild Gates

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

VimlaEhrenstråhle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.