Kampanj
Ehrenstråhles första kampanj för Vimla – TV-shop i ny tappning
Publicerad: 16 november 2020, 09:04
Från Vimlas nya kampanj.
Foto: Press
När Vimla nu släpper sin första kampanj sedan samarbetet med Ehrenstråhle är resultatet färgstarkt och intensivt.
Trots att kampanjen gör reklam för just mobilabonnemang undviker Ehrenstråhle, i sin första kampanj för Vimla, att visa upp mobiler. Istället visas till synes irrelevanta produkter upp, som en mixer, träningsredskap och en dammsugare. Den beskrivs i ett pressmeddelande som ett ”TV-shop i ny tappning”.
Kampanjen planerades först för shoppinghögtiden Black Friday som går av stapeln i slutet av veckan, men har redan släppts.
– Är det black friday så är det. Och ska man kränga kan man lika gärna göra det ordentligt. För att verkligen konverteringsoptimera har vi dessutom ökat antalet CTA-knappar med över 300 procent. Jag tror jag talar för hela arbetsgruppen när jag säger att vi blir väldigt förvånade om alla gigabyte inte tar slut på nolltid, säger Allex Olsson, Growth Planner på Ehrenstråhle, i pressmeddelandet.
Kampanjen går i alla kanaler förutom tv.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Kund: Vimla
Ida-Cecilia Musil, Content Manager
Gustav Wallberg, Head of Marketing & Growth
Robin Hyder, Digital Campaign Manager
Byrå: Ehrenstråhle
Jonas Hedegard, Business Lead
Ylva Källstedt, Project Lead
Lisa Thunander, Art Director
Ebba Körlof Sundberg, Copywriter
Allex Olsson, Growth Planner/Strategy
Markus Bjurman, Creative Director
Anna Mattsson, Social Media Manager
Lars Carlsson, Graphic Designer
Produktionsbolag: FLX och Crazy Pictures
Rasmus Råsmark, Director/Set Design
Johan Gabous, Executive Producer
Albin Pettersson, Producer
Foto: Bild Gates