Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

El Taco Truck och Åkestam Holst höjer nivån: ”Ordet 'tacos' gör inte produkterna rättvisa”

Publicerad: 7 mars 2022, 13:40

El Taco Truck gör skillnad på tacos och tacos i sitt nya kampanjkoncept, Level up.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstReklam

I december anlitade El Taco Truck Åkestam Holst NoA för att sköta marknadsföringen av texmex-märket. Då berättade marknadschefen Hanna Berglund att den främsta uppgiften var att bygga kännedom och tänkbarhet i texmex-hyllan. Nu kommer den första delen i det nya konceptet: ”Level up!”. 

– Med ”Level Up!” vill vi förmedla den glädje och energi vi själva känner för tacos och allt som hör till det, samtidigt som vi uppmanar alla hemmakockar till att ta sitt taco-game till nästa nivå med hjälp av våra produkter.

Illustrationsmanéret i reklamfilmen är skapat av Jaume Osman och är full av färg och form.

– Ordet ”tacos” gör inte riktigt El Taco Trucks produkter rättvisa för den faktiska upplevelsen av att äta dem. Lösningen blir att vi skruvar till sättet vi säger ordet på. Detta blir lättare nu när vi har jobbat med en illustratör, säger Henrik Billing och Folke Kühlhorn, kreatörer på Åkestam Holst.

Kampanjen kommer synas på tv och i sociala medier, samt utomhus.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

El Taco Truck

Hanna Berglund, Head of Marketing

Sophie Adamovic, Creative Director 

Fredrik Casservik, Art Director

Malin Mortensen, Designer & Partner

Nikola Adamovic, Founder

Ida Rislöw, PR Manager

Frida Stenström, Project Manager 

 

Åkestam Holst NoA

Henrik Billing, Copywriter

Folke Kühlhorn, Art Director

Lisa Voltaire, Projektledare

Matilda Helsing, Produktionsledare

Frida Norén, Planner

Simon Kristiansson, Researcher

 

Charlie Charlie

Jaume Osman, Illustration & Animation

Charlotte Öström, Agent

 

Frank Agency

Torbjörn Larsson

Fia Behring

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.