Kampanj
El Taco Truck och Åkestam Holst höjer nivån: ”Ordet 'tacos' gör inte produkterna rättvisa”
Publicerad: 7 mars 2022, 13:40
El Taco Truck gör skillnad på tacos och tacos i sitt nya kampanjkoncept, Level up.
I december anlitade El Taco Truck Åkestam Holst NoA för att sköta marknadsföringen av texmex-märket. Då berättade marknadschefen Hanna Berglund att den främsta uppgiften var att bygga kännedom och tänkbarhet i texmex-hyllan. Nu kommer den första delen i det nya konceptet: ”Level up!”.
– Med ”Level Up!” vill vi förmedla den glädje och energi vi själva känner för tacos och allt som hör till det, samtidigt som vi uppmanar alla hemmakockar till att ta sitt taco-game till nästa nivå med hjälp av våra produkter.
Illustrationsmanéret i reklamfilmen är skapat av Jaume Osman och är full av färg och form.
– Ordet ”tacos” gör inte riktigt El Taco Trucks produkter rättvisa för den faktiska upplevelsen av att äta dem. Lösningen blir att vi skruvar till sättet vi säger ordet på. Detta blir lättare nu när vi har jobbat med en illustratör, säger Henrik Billing och Folke Kühlhorn, kreatörer på Åkestam Holst.
Kampanjen kommer synas på tv och i sociala medier, samt utomhus.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
El Taco Truck
Hanna Berglund, Head of Marketing
Sophie Adamovic, Creative Director
Fredrik Casservik, Art Director
Malin Mortensen, Designer & Partner
Nikola Adamovic, Founder
Ida Rislöw, PR Manager
Frida Stenström, Project Manager
Åkestam Holst NoA
Henrik Billing, Copywriter
Folke Kühlhorn, Art Director
Lisa Voltaire, Projektledare
Matilda Helsing, Produktionsledare
Frida Norén, Planner
Simon Kristiansson, Researcher
Charlie Charlie
Jaume Osman, Illustration & Animation
Charlotte Öström, Agent
Frank Agency
Torbjörn Larsson
Fia Behring