Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Eldorado och Mwuana i designsamarbete: ”Förenar två generationer”

Publicerad: 6 april 2022, 12:02

Eldorado vill att man ska kunna storhandla med stil. Tillsammans med musikern Mwuana lanseras en dramatenväska i begränsad upplaga.


Ämnen i artikeln:

EldoradoRedgert Comms

Eldorados klädkollektioner har blivit något av ett internetfenomen. Skjortor och badbyxor med motiv från lågpriskedjan har sålt som smör, och profiler som Margaux Dietz har burit plaggen. Nu ger sig Eldorado in i väskbranschen också.

Tillsammans med Redgert Comms har Eldorado och rapparen Robin MwuanaNyström designat en semitransparent dramatenväska, med flera funktioner och den välkänt färgglada Eldorado-logotypen.

– Jag är uppvuxen i Stockholmsförorten Bromsten och Eldorados produkter var en stor del av min uppväxt. Vi köpte alltid deras gul-röda produkter på Willys i Rissne, där min mamma fortfarande är stammis, säger Robin Nyström.

I kampanjen har äldre modeller använts, en vinkning till att pensionärer kanske utgör majoriteten av ddramaten-användare. 

– Vi är stolta över att kunna förena två generationer i och med detta designsamarbete. Resultatet är både praktiskt och snyggt – helt i linje med vad Eldorado är och vill vara, säger Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation, egna märkesvaror, Dagab, en del av Axfood.

Väskan finns endast i begränsad upplaga och har en ganska saftig prislapp, 999 kronor. Bakom arbetet står förutom Eldorado, Mwuana och Redgert Comms även Connected Artists, samt RO-SY Productions som fotograferat kampanjmaterial.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

EldoradoRedgert Comms

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.