Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 6 april 2022, 12:02
Eldorado vill att man ska kunna storhandla med stil. Tillsammans med musikern Mwuana lanseras en dramatenväska i begränsad upplaga.
Eldorados klädkollektioner har blivit något av ett internetfenomen. Skjortor och badbyxor med motiv från lågpriskedjan har sålt som smör, och profiler som Margaux Dietz har burit plaggen. Nu ger sig Eldorado in i väskbranschen också.
Tillsammans med Redgert Comms har Eldorado och rapparen Robin ”Mwuana” Nyström designat en semitransparent dramatenväska, med flera funktioner och den välkänt färgglada Eldorado-logotypen.
– Jag är uppvuxen i Stockholmsförorten Bromsten och Eldorados produkter var en stor del av min uppväxt. Vi köpte alltid deras gul-röda produkter på Willys i Rissne, där min mamma fortfarande är stammis, säger Robin Nyström.
I kampanjen har äldre modeller använts, en vinkning till att pensionärer kanske utgör majoriteten av ddramaten-användare.
– Vi är stolta över att kunna förena två generationer i och med detta designsamarbete. Resultatet är både praktiskt och snyggt – helt i linje med vad Eldorado är och vill vara, säger Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation, egna märkesvaror, Dagab, en del av Axfood.
Väskan finns endast i begränsad upplaga och har en ganska saftig prislapp, 999 kronor. Bakom arbetet står förutom Eldorado, Mwuana och Redgert Comms även Connected Artists, samt RO-SY Productions som fotograferat kampanjmaterial.