Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Elexir Pharma lanserar koncept fullt med brister tillsammans med nya byrån

Publicerad: 17 maj 2022, 11:58

Kosttillskottföretaget Elexir Pharma gör en rejäl ompositionering och lanserar nya kommunikationskonceptet ”För livets alla brister” tillsammans med Reaktion.


Ämnen i artikeln:

Nyheter

Elexir Pharma har lyckats förvalta svenskarnas stigande intresse för kosttilllskott under pandemin och har haft stark försäljningstillväxt under perioden. Samtidigt har bolagets egna mätningar visat att kännedomen om varumärket varit fortsatt låg. Därför gav bolaget i höstas Reaktion uppdraget att revitalisera varumärket och fortsätta driva konvertering.

– Behovet att stärka varumärket blev allt tydligare. På marknaden hittade vi därför en ledig position ur ett inkluderande lifestyle-perspektiv”. Vi kopplade detta till den stress som målgruppen ofta känner idag inför att få ihop livspusslet – med hälsa, träning, sömn etc. Det är många av oss som vill visa upp ”det perfekta livet utan brister”, både IRL och i sociala medier. Livet blir sällan som man tänkt sig och ingen är perfekt. Vi är bara människor och vi har alla våra brister, säger Nils Lindgren, marknadschef på Elexir Pharma i ett pressmeddelande.  

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.



Niklas Synning, creative director och copywriter på Reaktion säger i en kommentar att det har varit både en utmaning och en dröm att skapa ett helt nytt kommunikationskoncept. Inställningen från kunden var avgörande.

–Vi har alla våra brister. Från att trycka på snoozeknappen en gång för mycket på morgonen till faktiska vitaminbrister. Detta ville vi ta spjärn ifrån när vi startade upp det kreativa arbetet och även låta Elexir Pharma uppmana människor att våga dela sina brister i en BristBikt via sociala medier och med olika influencersamarbeten. Vi har en stark tro på att det nya konceptet.

Pr-byrån Redgert Comms har arbetat med pr kring lanseringen:

Kampanjen kommer gå i digitala kanaler och på sociala medier.

Arbetsgrupp

Elexir Pharma
Nils Lindgren, Marknadschef
Linus Söderqvist, Art Director
Stinne Fröslev, COO

Reaktion
Magnus Nyström, kundansvarig projektledare
Jessica Peiper, produktionsledare
Niklas Synning, CD & Creative/Copywriter
Alex Lundgren, Creative/Art Director (frilans)
John Sigfridsson, planner & varumärkesstrateg
Mattias Englund, system-, databas- och MA-specialist
Mikael Aldestam, digital strateg
Karin Papp, digital marknadsföringsspecialist
Marko Monir, dataanalytiker

Ligist
Agnes Klapp Director
Louis Dubois, Executive Producer
Carl Ljungdahl Executive Producer
Christian Olofsson Producer
Rosanna Sverin, Coordinator

Redgert Comms: Linn Persson, Head of New Business, Nordics Pearl Åkesson, Senior PR Consultant Paula Berg, Production Manager Felicia Lagerblad, Project Manager PR & Influencer Marketing

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.