Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Elexir Pharma och Apohem rullar ut ”Pillerbilen” – ska dela ut kosttillskott till stockholmarna

Publicerad: 16 juni 2022, 07:27

Under båda dagarna kommer det gå att följa Pillerbilen via Apohem och Elexir Pharmas sociala medier för att veta var man ska ta sig för att kunna ta del av produkterna.

Foto: Oona Åman

I en blinkning till klassiska Glassbilen rullar Elexir Pharma och Apohem ut ”Pillerbilen” på Stockholms gator. Det för att möta möta svenskarnas ökade intresse för kosttillskott. Som en del av kampanjen kommer Melina Criborn åka runt med Pillerbilen och leverera kosttillskott till sina vänner runtom i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjRedgert Comms

För ett par veckor sedan bytte Elexir Pharma kostym och meddelade att de lanserade ett nytt kommunikationskoncept under namnet ”För livets alla brister”. För att möta svenskarnas ökade intresse för kosttillskott väljer företaget att teama upp tillsammans med nätapoteket Apohem för att under två dagar möta Stockholmarna med kampanjen ”Pillerbilen”, en blinkning till klassiska Glassbilen. 

Lastad med Elexir Pharmas toppsäljare Zink, D-Vitamin och Magnesium kommer Pillerbilen under fredag och lördag (17-18 juni) att stanna på totalt sju stopp runtom i Stockholm för att dela ut produkter till förbipasserande. 

Under båda dagarna kommer det gå att följa Pillerbilen via Apohem och Elexir Pharmas sociala medier för att veta var man ska ta sig för att kunna ta del av produkterna.

– Vi gasar rejält nu! Elexir Pharma fortsätter växa snabbt och i samband med det har vi även fräschat upp varumärket ordentligt med ett helt nytt kommunikationskoncept under namnet ”För livets alla brister”. Nu vill vi så klart ut och möta konsument för att öka kännedomen om oss men också om våra produkter som ska inkludera alla, oavsett vad man har behov av. Pillerbilen gör vi tillsammans med vår återförsäljare Apohem vilket jag tycker är ett otroligt spännande och roligt samarbete, säger Nils Lindgren, marknadschef på Elexir Pharma.

Therese Kempe, marknadsdirektör på Apohem, kommenterar:

– Jag älskar idén med Pillerbilen och att göra den här aktiveringen tillsammans med Elexir Pharma. Att navigera i kosttillskottsdjungeln kan vara svårt och med Pillerbilen vill vi utbilda och hjälpa konsumenter på ett lättsamt, och igenkänningsbart sätt. Som renodlat nätapotek är vi på Apohem dessutom väldigt spända på att möta konsument även fysiskt under två dagars tid, så nu är det bara att tuta och köra.

Som en del av kampanjen har Elexir Pharma och Apohem även signat influencern och poddaren Melina Criborn för att åka runt med Pillerbilen och leverera kosttillskott till sina vänner runtom i Stockholm.

Kampanjen är framtagen i samarbete med Redgert comms. 

Arbetsgrupp

Ide & koncept, projektledning, produktionsledning: Redgert Comms

Linn Persson: Head of New Business Nordics/Projektledare

Joel Åhlén-Nyström: Projektledare

Felicia Lagerblad: Produktionsledare

Paula Berg: Kreatör

Pearl Åkesson: Senior PR Consultant

 

Elexir Pharma:

Nils Lindgren, Marknadschef

 

Apohem:

Therese Kempe, Marknadschef

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjRedgert Comms

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.