Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Elon förändras – och det gör även reklamen

Publicerad: 15 juni 2022, 10:30

Elon och Folket Sthlm sjösätter en ny stor reklamkampanj.

Nu förändrar Elon kommunikationen utåt. Butikskedjan släpper en stor kampanj tillsammans med Folket Sthlm som handlar om förändringar. Samtidigt genomförs stora förändringar inom koncernen.


Ämnen i artikeln:

FolketFolket SthlmElonNyheter

Skaffa du en hundvalp så kan det vara smart att också skaffa en skaftdammsugare. Om du köper en sommarstuga med eluppvärmning så kan det vara klokt att även investera i en luftvärmepump. Det menar i alla fall Elon och Folket Sthlm som i dagarna sjösätter en ny stor reklamkampanj.

– Du är alltid välkommen till Elon, men det är under livets små och stora förändringar som Elon kan göra riktigt stor nytta, säger Joakim Hanspers, copywriter på Folket Sthlm. När familjen växer behöver kylskåpet göra detsamma.

Under många har Elon nästan uteslutande tillhandahållit vitvaror, men på senare år har koncernen breddat utbudet.

Sedan några år tillbaka kan Elon hjälpa dig med allt från omfattande köksrenoveringar till att välja rätt eltandborste. Nu tar man nästa stora steg och från och med juni 2022 hittar du såväl surfplattor som tv-apparater och mobiltelefoner i Elons butiker då bolaget gått samman med Electra med bland annat butikskedjan Elon Ljud & Bild.

– När Elon förändras är det naturligt att även kommunikationen gör det, säger Christian Dahlborg, cmo på Elon. I takt med att vi breddar vårt utbud hoppas vi kunna bredda såväl målgruppen som målgruppens bild av varumärket Elon. Med den här kampanjen tar vi ett första steg mot ett nytt kommunikationskoncept, som på sikt ska kunna sippra ner i alla våra olika kanaler.

Kampanjen kommer att synas brett i tv, digitala kanaler, podcasts, OOH och sociala medier.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Elon

Marknadschef: Christian Dahlborg

Produktionsledare: Malin Rodesten

Byrå: Folket Sthlm

Kundansvarig: Johan Falk

Projektledare: Ulrika Andrinsson

Kreatörer: Joakim Hanspers, Fredrik Lund, Robin Ejnebrand

Produktionsbolag: Social Club

Regissör: Erik Warolin

Producent: Magnus Theorin

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.