Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 28 augusti 2020, 10:31
Elons nya filmer ska förmedla känslan av att längta hem i en tid där de flesta av oss spenderar mer tid i hemmet.
Tidigare i år inledde Elon ett samarbete med Tillsammans Sthlm och Folket som tog avstamp i det nya kommunikationskonceptet ”Välkommen hem”. Nu lanseras en ny film för Elon i syfte att fånga känslan av att längta hem. Filmen kommer börja visas under vecka 36 i olika format och kanaler.
– Det har varit ett påfrestande år för de allra flesta svenskar och många har spenderat mer tid än vanligt i sina hem, Hemmet har för många varit en trygg plats som man längtar till, som erbjuder glädje, gemenskap och möjligheter, och det vill vi också förmedla i våra kanaler, säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon i en kommentar.
Under 2020 har Elon fortsatt utveckla både butiker och webb för att erbjuda lösningar som passar svenskar i den annorlunda vardagen som har uppstått. En situation som bland annat genererat integrerade tjänster, med möjlighet att beställa på nätet och hämta i butik. Med det nya konceptet kommer Elon att fortsätta fokusera på möjligheter och positiva värden i hemmet, snarare än enskilda produkter.
– I den nya filmen lyfter vi fram gemenskapens faser i hemmet där både kärlek och självförverkligande ingår, men också humor som vi hoppas kan skapa viss igenkänning, kommenterar Christian Dahlborg på Elon.
Filmerna är regisserade av Sara Haag, Giants & Toys.
Film och tillhörande rullas ut i tv , online-video, OOH, radio, print, sociala medier, digitalt, egna kanaler, samt i butiksled.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.