Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Elon fortsätter att längta hem i nya reklamfilmer från Tillsammans Sthlm

Publicerad: 28 Augusti 2020, 10:31

Elons nya filmer ska förmedla känslan av att längta hem i en tid där de flesta av oss spenderar mer tid i hemmet.


Ämnen i artikeln:

Tillsammans SthlmElon

Tidigare i år inledde Elon ett samarbete med Tillsammans Sthlm och Folket som tog avstamp i det nya kommunikationskonceptet ”Välkommen hem”. Nu lanseras en ny film för Elon i syfte att fånga känslan av att längta hem. Filmen kommer börja visas under vecka 36 i olika format och kanaler.

– Det har varit ett påfrestande år för de allra flesta svenskar och många har spenderat mer tid än vanligt i sina hem, Hemmet har för många varit en trygg plats som man längtar till, som erbjuder glädje, gemenskap och möjligheter, och det vill vi också förmedla i våra kanaler, säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon i en kommentar. 

Under 2020 har Elon fortsatt utveckla både butiker och webb för att erbjuda lösningar som passar svenskar i den annorlunda vardagen som har uppstått. En situation som bland annat genererat integrerade tjänster, med möjlighet att beställa på nätet och hämta i butik. Med det nya konceptet kommer Elon att fortsätta fokusera på möjligheter och positiva värden i hemmet, snarare än enskilda produkter.

– I den nya filmen lyfter vi fram gemenskapens faser i hemmet där både kärlek och självförverkligande ingår, men också humor som vi hoppas kan skapa viss igenkänning, kommenterar Christian Dahlborg på Elon.

Filmerna är regisserade av Sara Haag, Giants & Toys. 

Film och tillhörande rullas ut i tv , online-video, OOH, radio, print, sociala medier, digitalt, egna kanaler, samt i butiksled. 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Tillsammans SthlmElon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.