Kampanj
Elon gör pastisch på tuff Mästerkocksjury
Publicerad: 29 januari 2021, 10:49
Elons kritiska jury.
Foto: Press
Elons nya kampanj vill uppmärksamma alla de föräldrar som kämpar med att göra sina barn nöjda vid middagsbordet.
Vitvarukedjan Elon kliver i år in som huvudsponsor till TV4s program Sveriges Mästerkock, och sjösätter i samband med det en ny kampanj som är något av en pastisch av tv-showen – fast med barn i huvudrollen. Kampanjen är framtagen tillsammans med byrån Folket.
– ”Är du nervös för att träffa oss?” är en vanlig fråga från juryn till de sökande i mästerkocken. Ett typiskt svar är att man redan är van med att bli bedömd av en betydligt tuffare jury – nämligen sin familj. Den insikten valde vi att jobba vidare med, säger Robin Ejnebrand, art director på Folket, i ett pressmeddelande.
Kampanjen riktar sig till alla de föräldrar som anstränger sig för att skapa bra maträtter till sina barn, för att sedan mötas av en trött suck och rynkad panna.
– Vi vill uppmärksamma alla hundratusentals mästerkockar som lagar mat varje kväll till sina familjer runtom i Sverige. Med en glimt i ögat visar vi att det inte alltid är en lätt vardag när barnen är den verkliga juryn, säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon.
Utöver att synas på TV4 kommer Elons kampanj även att tas ut i print, digitala medier, fysiska butiker och egna kanaler. Där kommer en jury med barn dyka upp i Elons sociala kanaler med utmanande uppdrag.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Elon
Marknadschef: Christian Dahlborg
Produktionsledare: Malin Rodesten
Folket
Kreatörer: Robin Ejnebrand, Jocke Hanspers, Björn Jalkeby
Projektledare: Ulrika Andrinsson
Kundansvarig: Johan Falk
Madre
Regissör: Jon Holmberg
Producent: Cornelia Opitz
Kompis
Björn Jalkeby, stillbild
Daniel Adolfsson, rörligt