Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Elon gör pastisch på tuff Mästerkocksjury

Publicerad: 29 Januari 2021, 10:49

Elons kritiska jury.

Foto: Press

Elons nya kampanj vill uppmärksamma alla de föräldrar som kämpar med att göra sina barn nöjda vid middagsbordet.


Ämnen i artikeln:

ElonFolket

Vitvarukedjan Elon kliver i år in som huvudsponsor till TV4s program Sveriges Mästerkock, och sjösätter i samband med det en ny kampanj som är något av en pastisch av tv-showen – fast med barn i huvudrollen. Kampanjen är framtagen tillsammans med byrån Folket. 

– ”Är du nervös för att träffa oss?” är en vanlig fråga från juryn till de sökande i mästerkocken. Ett typiskt svar är att man redan är van med att bli bedömd av en betydligt tuffare jury – nämligen sin familj. Den insikten valde vi att jobba vidare med, säger Robin Ejnebrand, art director på Folket, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen riktar sig till alla de föräldrar som anstränger sig för att skapa bra maträtter till sina barn, för att sedan mötas av en trött suck och rynkad panna. 

– Vi vill uppmärksamma alla hundratusentals mästerkockar som lagar mat varje kväll till sina familjer runtom i Sverige. Med en glimt i ögat visar vi att det inte alltid är en lätt vardag när barnen är den verkliga juryn, säger Christian Dahlborg, marknadschef på Elon. 

Utöver att synas på TV4 kommer Elons kampanj även att tas ut i print, digitala medier, fysiska butiker och egna kanaler. Där kommer en jury med barn dyka upp i Elons sociala kanaler med utmanande uppdrag. 

Arbetsgrupp

Elon

Marknadschef: Christian Dahlborg

Produktionsledare: Malin Rodesten

 

Folket

Kreatörer: Robin Ejnebrand, Jocke Hanspers, Björn Jalkeby

Projektledare: Ulrika Andrinsson

Kundansvarig: Johan Falk

 

Madre

Regissör: Jon Holmberg

Producent: Cornelia Opitz

 

Kompis

Björn Jalkeby, stillbild

Daniel Adolfsson, rörligt

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

ElonFolket

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.