Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Elon i stor varumärkeskampanj – ska visa den sköna känslan när sakerna funkar

Publicerad: 6 september 2021, 11:52

Elons nya varumärkeskampanj ska visa det vackra i produkter som aldrig krånglar. Känslan av ett riktigt välfungerande hem. Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Folket.


Ämnen i artikeln:

ElonFolket

Under vintern och våren 2021 genomförde Elon tillsammans med reklambyrån en stor marknadsundersökning som förstärkte bilden av Elon är ett varumärke som står för trygghet, kvalitet, enkelhet och kunskap. Utöver en uppdaterad varumärkesstrategi ledde resultatet av undersökningen även till kampanjen som nu rullas ut. En naturlig vidareutveckling av reklamkonceptet Sakerna du längtar hem till.

- Vi ser den här kampanjen som startskottet på att ytterligare lyfta fram just vår bredd inom hemelektronik och installationer i vår marknadsföring. Vi vill alltid att våra kunder ska känna den där känslan som man får när allt bara fungerar och i de första filmerna är fokus på just installation där det är extra viktigt att det ska vara tryggt och enkelt, säger Elon Groups chief marketing officer CMO Christian Dahlborg.

Kampanjen kommer att synas brett i tv, digitala kanaler, podcasts, OOH och sociala medier.

 

 

 

 

Arbetsgrupp:

Elon Group

CMO: Christian Dahlborg

Produktionsledare: Malin Rodesten


Elons inhouseteam hos Folket

Kreatörer: Robin Ejnebrand, Jocke Hanspers, Evelina Svensson

Projektledare: Ulrika Andrinsson

Kundansvarig: Johan Falk


Madre

Regissör: Jon Holmberg

Producent: Cornelia Opitz

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ElonFolket

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News