Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

En vit ruta – här är Acnes nya reklamfilm för Polestar

Publicerad: 1 Oktober 2020, 07:51

Ovanför: en helt vit pressbild från Polestars nya kampanj.

I Polestars nya reklamfilm får enbart ljudet ta plats.


Ämnen i artikeln:

AcnePolestar

Polestars nya kampanjfilm heter ”The Loud Ad”, och det är via ljudet som tittaren först förstår att det är en bilreklam. En större del av filmen består nämligen av en helt vit ruta. I slutet dyker citatet ”The way elecric cars should be” upp. Sedan ridå. 

Filmen är framtagen av Acne tillsammans med Polestars marknadsteam. I ett pressmeddelande beskrivs det som ett aktivt val att undvika det som annars blivit så kännetecknande för bilreklam: ringlande alpvägar, suggestiva hitlåtar och kändisar som varumärkesabassadörer. 

– Ibland hörs man mest när man skriker minst. Vi ville visa att det gäller även för reklam, säger Daniel Wall, creative director på Acne, i pressmeddelandet.

Polestars reklamfilm kommer att visas på TV4 under vecka 40 och 41, och distribueras internationellt. 

Det är inte första gången en annonsör tar till det modiga greppet. Samsung släppte till exempel 2018 en kampanj i Storbritannien bestående av en helt svart ruta, för att lura tittare att tv:n stängts av. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcnePolestar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.