Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ensilagebalar blir burgare i Jureskogs kampanj

Publicerad: 14 oktober 2022, 09:49

Jureskogs och Perfect Fools kampanj förvandlar ensilagebalar till burgare.

Foto: Pressbild/Jureskogs

Jureskogs vill uppmärksamma sina växtbaserade burgare och lanserar nu en ny kampanj tillsammans med Perfect Fools: ”Ingen har ännu använt den mest självklara medieplaceringen”, säger Jeremy Phang, kreatör på Perfect Fools.

Ämnen i artikeln:

KampanjNyheterPerfect Fools

JW


Jureskogs skruvar på kommunikationen och vill slå ett slag för deras växtbaserade hamburgare. I Jureskogs och Perfect Fools nya kampanj förvandlas nu ensilagebalar utmed motorvägar till reklampelare för växtbaserade hamburgare. 

– Alla hamburgerkedjor gör reklam längs vägarna. På skyltar och ibland ladugårdsväggar. Men ingen har ännu använt den mest självklara medieplaceringen. Som dessutom passande nog har formen av en hamburgare och är 100 procent växtbaserad, säger Jeremy Phang, kreatör på Perfect Fools. 

LÄS OCKSÅ: McDonalds om Jureskog: ”Tråkigt när vi inte uppfyller förväntan” 

Kampanjen kommer att synas på ett flertal åkrar längs svenska vägar under året, och ska fungera som en påminnelse om att det alltid finns ett bättre alternativ till skräpmat, menar Jureskogs som tidigare samarbetat med McDonalds.

– De jättestora växtbaserade burgarna får symbolisera våra jättestora ambitioner. Kampanjen är en hyllning till de svenska bönderna, utan dem vore vi precis som snabbmatsjättarna och vår vision omöjlig”, säger Anna Ringborg, pr-chef på Jureskogs.

Arbetsgrupp:

Jureskogs

Anna Ringborg, PR-chef

Perfect Fools

Jeremy Phang, Art Director

Karl Nord, Art Director

Petter Esbjörnsson, Copywriter

Desiré Engström, Copywriter

Amit Raab, Projektledare

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev