Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ericsson vill nå dagdrömmare i ny kampanj 

Publicerad: 9 Oktober 2020, 12:18

Ericsson vill att anställda ska få upp ögonen för företagets interna accelerator, Ericsson ONE. Det är JMWGolin som har tagit fram den globala kampanjen ”This is for the dreamers” och är en hyllning till dagdrömmare.


Ämnen i artikeln:

EricssonJMWGolin

Ericsson ONE är Ericssons interna accelerator och syftar till att alstra innovation och banbrytande idéer. Här bedrivs redan en rad projekt, men nu vill Ericsson att fler ska få upp ögonen för satsningen och dess möjligheter.

– Kampanjen riktar sig till våra anställda och är en hyllning till de som ibland tänker på annat på arbetstid, de som bär på en idé de inte kan släppa taget om, säger Therese Carlström, marknadschef på Ericsson ONE i en kommentar.  

Ericsson ONE är ett så kallat intraprenörsprogram, som i korthet innebär att anställda på företaget har möjlighet att pitcha idéer som i slutändan kan förverkligas till nya affärsområden för Ericsson. Jämfört med de privata och mer traditionella inkubatorerna i exempelvis Silicon Valley, erbjuder Ericsson ONE finansiell investering, en rad olika verktyg och expertrådgivare som intraprenörerna har till hands. Kampanjen ”This is for the dreamers” kommer att gå i Ericssons sociala medier samt interna kanaler och riktar sig främst till de anställda på företaget.

– Det är lite speciellt med en internkampanj som rullas ut i externa kanaler. Men Ericsson ONE gör gärna saker annorlunda, och vi vet ju alla hur frekvent företags festliga intranät brukar besökas…, säger Joakim Karlsson, creative director på JMWGolin.  

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

EricssonJMWGolin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.