Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Eriksberg lanserar första reklamkonceptet med nya byrån

Publicerad: 28 mars 2022, 12:26

WDW Creative använder ljudet av att öppna en öl – Pyssch! – för att uppmärksamma konsumenten och få dem att vara närvarande i stunden.


Ämnen i artikeln:

EriksbergWDW CreativeNyheter

Under det senaste halvåret har WDW Creative arbetat fram en ny varumärkesplattform för ölmärket Eriksberg. Processen har mynnat ut i ett nytt reklamkoncept som syftar till att ge en varm och positiv känsla för varumärket och inspirera människor att vara närvarande i stunden när de umgås med familj och vänner. Den enkla gest som ska få dem att lägga allt annat åt sidan är det välbekanta ljudet av att öppna en kall flaska – Pyssch!

Insikten bakom det nya reklamkonceptet är hur svårt det kan vara i dag att fånga någons uppmärksamhet och få dem att leva i stunden. Utmanande när många pillar ständigt med sin telefon, försöker göra flera saker samtidigt eller tänker på jobbet utanför jobb

Vi vill inspirera till att vara närvarande i de ögonblick då historier delas, ofta över en måltid, och att njuta av och uppskatta den upplevelse och det band som de ger, säger Christian Wallin, brand manager på Carlsberg Sverige i ett pressmeddelande.

Filmen som är regisserad av Sami Joensuu visar hur en dirigent, en kökschef och en regissör gör för att få omgivningen att stanna upp och vara i stunden med hjälp av Pyssch!-ljudet.

Kampanjen som börjar rulla den 28 mars kommer att synas brett i allt från bio och tv, till print och digitalt. Filmerna är regisserade av Sami Joensuu och producerade av Makeriet.

Stillbilder är tagna av Olof Ringmar.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp:

Carlsberg Sverige

Christian Wallin, Brand Manager Local Power Brands

Christel von Schantz, Marketing Director Core Beer and AFB

Victor Cheung, VP Marketing

Karolina Hülphers, Media & Digital Strategist

WDW Creative

Jon Bergsman, Creative Director

Marcus Bellafesta, Copywriter/Strateg

Erik Thorell, Projektledare

Martina Öster, Projektledare

Linnea Lundqvist, Formgivare

Ebba Swartswe, Grafisk Formgivare

Makeriet

Christian Kielberg, Producent

Petter Selvehed, Exekutiv producent

Sami Joensuu, Regissör

Olof Ringmar Studio

Olof Ringmar, Fotograf

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.