Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ernst Kirchsteiger berättar om årets viktigaste julklapp

Publicerad: 20 december 2021, 13:36

I världen finns det 130 miljoner flickor som inte går i skolan. Med hjälp av folkkära svenska kändisar vill Plan Sverige uppmärksamma hur man kan köpa julklappar som gör skillnad.


Ämnen i artikeln:

Ernst KirchsteigerAgneta SjödinPlan Sverige

I en reklamfilm berättar Ernst Kirchsteiger, en av Sveriges kanske folkkäraste kändisar, om året då han fick en stor besvikelse i julklapp: likörgodis. Med kampanjen vill Plan Sverige lyfta att vi varje år köper massa onödiga julklappar, när vi i stället kan ge bort något som gör skillnad.

Gåvan, ”Lär en flicka läsa”, är enligt Plan Sverige årets viktigaste julklapp eftersom utbildningen är avgörande för en flickas framtid. Genom utbildning minskar risken för att hon gifts bort eller blir gravid i ung ålder, skriver man i ett pressmeddelande.

Förutom Ernst Kirchsteiger är profilerna Agneta Sjödin, Daniel Paris, Henrik Wahlström, Martin Stenmarck och Nikita Uggla ambassadörer för Plan Sverige och julklappen.

Nikita Uggla.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.