Kampanj
Estrella hyllar Västkusten i sommarkampanj
Publicerad: 30 maj 2022, 12:20
Estrella och The Bond hyllar kusten och sommaren, men framför allt västkustchips, i en ny kampanj.
Estrellas västkustchips tillhör premiumsortimentet och nu när sommarvärmen börjar komma så rullar man ut en kampanj för att lyfta chipsen. Tillsammans med The Bond har man skapat kampanjen ”Krispiga stunder”, som visar upp somriga stunder med krispiga snacks.
– Nu står sommaren för dörren och många av oss längtar efter att dela härliga stunder med vänner. Med denna film vill vi bjuda på magin som uppstår här på Västkusten under denna tid och uppmuntra till att låta chipsen förgylla tillfället, säger Sofi Randén, marknadschef på Estrella.
Kustromantiken i filmen är total, och ackompanjeras av en remixad version av låten ”Snacksa lite” som lanserades under våren 2021.
– Greppet är klassiskt och ett lyckat recept för att ge längtan efter sommaren. Men det har varit viktigt för oss att ge storyn en modern känsla i setting och casting och där har samarbetet med regissör och set designer varit avgörande, säger Emelie Martinsson, Art Director på The Bond.
Bakom kameran står produktionsbolaget Stygn med regissören Rasmus Brandin och producent John Horn. Kampanjens första del syns på bio, utomhus, playkanaler, Instagram, Facebook och Youtube i maj och juni.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
The Bond
Karin Haglund, projektledare
Emelie Martinsson, AD
Annica Brinck, copywriter
Victoria Wahlström, film & motion
Madeleine Fransson Stöök, PR
Estrella
Sofi Randén, marknadschef
Claudia Karlsson Siwicki, brand manager
Stygn
Rasmus Brandin, regissör
John Horn, producent
Amanda Aagard, set designer