Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Ett vuxet beslut räcker – taxitjänsten Bloomer vill locka priskänsliga ungdomar

Publicerad: 14 September 2020, 08:01

Taxi Stockholms lågpristjänst ska ta upp kampen med Bolt och Uber. I kommunikationskonceptet, framtaget av Nord DDB, vill de låta ungdomar ta de korkade beslut som hör ungdomen till, så länge de väljer en säker taxiresa.


Ämnen i artikeln:

BloomerNord DDBTaxi Stockholm

I somras lanserade Taxi Stockholm sitt nya lågprisvarumärket Bloomer, ett varumärke som är tänkt att ta upp kampen om målgruppen 18-29 med nyare tjänster som Uber och Bolt. Nu presenterar de sin nya visuella identitet och kommunikationskoncept, framtaget av Nord DDB. Konceptet går ut på att ungdomar inte alltid gör de mest eftertänksamma av val, särskilt inte på helgkvällar, men att det kan kompenseras genom ett ”smart” val av taxitjänst. I kampanjenheterna syns sägningar som ”Börja dumt. Avrunda säkert”, ”Alltid ung, dum - och taxi hem” och ”Det räcker med ett vuxet beslut ikväll”. Stilen på fotot påminner med sin ljussättning om flera av de DTC-varumärken som lanserats de senaste åren.

– För oss var det viktigt att hitta en ton som kändes kul. Inte så allvarlig. Precis som kvällarna när man behöver ta taxi hem. Nina Friman, art director på Nord DDB.

Arbetsgrupp Nord DDB:

Art Director: Nina Friman

Copywriter: Anna Boberg

Designer: Victor Nilsson

Final Art: Linda Weissman 

Project Manager: Erik Hagström,
Client Director: Hillevi Svensson

Art Buyer: Stella Breiman

Photographer: Felix Swensson
Production Company: Acne Photography

Producer: Maria Somajo 

Stylist: Hilda Sandström 

Make Up Artist: Linda Sundqvist

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.