Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

F&B gör global kampanj för Häagen Dazs – vill visa att livet blir roligare när man mixar

Publicerad: 22 juni 2021, 09:28

Kampanjen är framtagen i samarbete med Forsman & Bodenfors i Stockholm och Shanghai.

Häagen-Dazs två nya smakkoncept lanseras med hjälp av den globala kampanjen ”Love the mix”, framtagen av Forsman & Bodenfors.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsKampanj

Med den globala kampanjen ”Love the mix” vill Häagen-Dazs lyfta de nya smakkoncepten Sparkle och Duo med budskapet att livet blir roligare när man mixar. 

Kampanjen är framtagen i samarbete med Forsman & Bodenfors i Stockholm och Shanghai och kommer att synas på tv, sociala medier, digitalt samt genom en rad lokala aktiveringar.

I pressmeddelandet beskrivs hur filmerna, som är regisserade av Torben Kjelstrup på Hobby Film, använder det klassiska split screen-formatet – men på ett nytt och avslappnat sätt. Istället för millimeterprecision paras överkroppar och nederdelar ihop av tillfällighet, och ”råkar” fångas i intressanta och roliga scener. På det här sättet skapas en rad olika mixar, som när tre äldre kvinnor i en stadsmiljö kombineras med dansande ben på en strandpromenad. 

Stillbilderna följer samma koncept och är fotograferade av Senay Berhe som står bakom nätverket Afripedia.

– Det är alltid en utmaning att skapa en kampanj som ska funka på många, väldigt olika marknader. Nu skulle den dessutom passa in på två väldigt olika smakkoncept – spritglass och dubbelsmak. Med ”Love the mix” fick vi ihop allt på ett bra sätt och tack vare Torben och Senay blev det dessutom ganska trevligt att titta på, säger Marcus Hägglöf, kreatör på Forsman & Bodenfors. 

 

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.