Kampanj
F&B gör uppföljare till klassiska Grumme-reklamen från 90-talet
Publicerad: 12 april 2022, 10:55
Flickan återvänder till ”Grumme-ön”.
Foto: Pressbild/Grumme
Grummes klassiska reklamfilm från 90-talet får en uppföljare. I en ny kampanj från Forsman & Bodenfors återvänder flickan från reklamfilmen till ön: ”Många har en tydlig relation till den ursprungliga filmen”, säger Jesper Eron på F&B.
I den klassiska reklamfilmen från 90-talet torkar sig en flicka på en handduk efter att simmat och bedyrar att tvätten bli lika ren som med vanliga tvättmedel och Grummes tvättmedel dessutom är skonsam mot miljön.
Nu återvänder hon till ”Grumme-ön” i en uppföljning av reklamfilmen över 25 år senare. Flickan på ön har blivit vuxen och minnen väcks till liv av Grumme-doften, skriver Forsman & Bodenfors i ett pressmeddelande.
– Vår egen research visade att många, även yngre, fortfarande har en tydlig relation till den ursprungliga filmen med den ikoniska flickan på ön. Så vi tänkte att vi förstärker den storyn med lite ytterligare dimension, för att få fram det vi vill kommunicera, säger Jesper Eronn, copy på Forsman & Bodenfors Daily.
I reklamfilmen finns fler detaljer som anspelar på reklamen från 90-talet.
– Det klassiska musiktemat av Grieg är ju också en bärande del av Grumme-reklamen. Här har vi integrerat den i handlingen genom att låta huvudpersonen nynna på den. Därför är vi extra glada över att Caroline Cederlöf, även känd som artisten GRANT, medverkar i filmen, säger Linda Lundgren, ad på Forsman & Bodenfors Daily.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp:
Byrå: Forsman & Bodenfors Daily
Linda Lundgren, ad
Jesper Eronn, copy Linda Fryxell, designer
Stina Enestig, produktionsledare
Aida Stålnacke, projektledare
Kitty Trogen, strateg
Magnus Kennhed, byråproducent
Annonsör: Orkla Care
Johan Bassman, marketing manager
Julia Mortensen, brand manager
Ebba Kempe, media & communication manager
Emmie Thomas, content manager copy
David Johnsson, content manager visual
Produktionsbolag: Camp David Film
Henrik Hallgren, regi
Lolo Uggla, producent
Johan Palm, foto
Stefan Olsson, musikproducent
Caroline Cederlöf, artist