Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

F&B gör uppföljare till klassiska Grumme-reklamen från 90-talet

Publicerad: 12 april 2022, 10:55

Flickan återvänder till ”Grumme-ön”.

Foto: Pressbild/Grumme

Grummes klassiska reklamfilm från 90-talet får en uppföljare. I en ny kampanj från Forsman & Bodenfors återvänder flickan från reklamfilmen till ön: ”Många har en tydlig relation till den ursprungliga filmen”, säger Jesper Eron på F&B.


Ämnen i artikeln:

GrummeForsman & BodenforsKampanjReklam

I den klassiska reklamfilmen från 90-talet torkar sig en flicka på en handduk efter att simmat och bedyrar att tvätten bli lika ren som med vanliga tvättmedel och Grummes tvättmedel dessutom är skonsam mot miljön. 

Nu återvänder hon till ”Grumme-ön” i en uppföljning av reklamfilmen över 25 år senare. Flickan på ön har blivit vuxen och minnen väcks till liv av Grumme-doften, skriver Forsman & Bodenfors i ett pressmeddelande.

– Vår egen research visade att många, även yngre, fortfarande har en tydlig relation till den ursprungliga filmen med den ikoniska flickan på ön. Så vi tänkte att vi förstärker den storyn med lite ytterligare dimension, för att få fram det vi vill kommunicera, säger Jesper Eronn, copy på Forsman & Bodenfors Daily. 

I reklamfilmen finns fler detaljer som anspelar på reklamen från 90-talet.

– Det klassiska musiktemat av Grieg är ju också en bärande del av Grumme-reklamen. Här har vi integrerat den i handlingen genom att låta huvudpersonen nynna på den. Därför är vi extra glada över att Caroline Cederlöf, även känd som artisten GRANT, medverkar i filmen, säger Linda Lundgren, ad på Forsman & Bodenfors Daily. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp:

Byrå: Forsman & Bodenfors Daily

Linda Lundgren, ad

Jesper Eronn, copy Linda Fryxell, designer

Stina Enestig, produktionsledare

Aida Stålnacke, projektledare

Kitty Trogen, strateg

Magnus Kennhed, byråproducent

Annonsör: Orkla Care

Johan Bassman, marketing manager

Julia Mortensen, brand manager

Ebba Kempe, media & communication manager

Emmie Thomas, content manager copy

David Johnsson, content manager visual

Produktionsbolag: Camp David Film

Henrik Hallgren, regi

Lolo Uggla, producent

Johan Palm, foto

Stefan Olsson, musikproducent

Caroline Cederlöf, artist

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.