Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Fackförbundet Akavia lanserar kampanj om framtidens arbetsliv

Publicerad: 27 oktober 2021, 12:21

”Vi är väldigt glada att få lansera en ny kampanj för Akavia som även är vår första tillsammans. Det har varit en otroligt rolig och kreativ process”, säger Gisela Andersson, senior Art Director på anr+1.

Foto: Pressbild

Tillsammans med byrån anr+1 lanserar fackförbundet Akavia en kampanj för att öka kännedomen om deras varumärke och hjälpa medlemmarna ta nästa steg i karriären. ”Det har varit en otroligt rolig och kreativ process”, säger Gisela Andersson, senior Art Director på anr+1.


Ämnen i artikeln:

anr+1Tre KronorKampanj

Huvudnumret i Akavias nya kampanj är flera filmer som kommer att visas på storbildsskärmar på Medborgarplatsen i Stockholm och centralstationen i Malmö och backas upp av annonsyta i digital media, radio och print. Tillsammans med kommunikationsbyrån anr+1 och mediabyrån Tre Kronor Media har de utvecklat en kampanj om framtidens arbetsliv där fackförbundet ser en möjlighet att utveckla ett mer flexibelt arbetsliv medan fler och fler arbetsgivare börjar kalla tillbaka sina anställda till kontoret.

”Fokuserat på kvalitet och visuell känsla”

– Med kampanjen vill vi på ett vackert, smart och intressant sätt dramatisera den resa som individen, men också arbetsmarknaden, måste göra för att ta sig från idag till imorgon. Vi har fokuserat på kvalitet och visuell känsla i det kreativa uttaget, säger Marie Lindgren, kampanj- och kommunikationsansvarig på Akavia i ett pressmeddelande.

LÄS MER: ”Så ska framtidens arbetsplats se ut”

Filmerna är inspelade med en kombination av live action-material och 3D animation och har regisserats av Oskar Gullstrand på produktionsbolaget Naive.

– Vi är väldigt glada att få lansera en ny kampanj för Akavia som även är vår första tillsammans. Det har varit en otroligt rolig och kreativ process, säger Gisela Andersson, senior Art Director på anr+1.

Arbetsgrupp:

anr+1

Creative Director: Andreas Lönn

Senior Art Director: Gisela Andersson

Art Director: Carl Almquist

Senior Copywriter: Katja Janford

Copywriter: Herman Wistrand

Projektledare: Malin Millbourn

Produktionsledare: Barbro Långjuth

Motion Graphic Designer: Jacob Natanson

Grafisk formgivare: Camilla Rosenzweig

 

Produktionsbolag Naive

Regissör: Oskar Gullstrand

Producent: Frida Klarker

Fotograf: Daniel Gustafsson

3D-animation: Linus Kullman, Oskar Jonsson, Alican Gorgec

Musik & ljudläggning: Jakob Oldenburg

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

anr+1Tre KronorKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.