Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Fackförbundet ST tar kampen för medborgarna i ny kampanj

Publicerad: 5 oktober 2022, 07:38

I kampanjen presenteras fiktiva personer och deras arbetssituation på några av våra större myndigheter.

Med kampanjen ”ST sätter punkt” vill Fackförbundet ST öka kännedomen om sin roll i samhället och hur det fackliga arbetet förbättrar både för medlemmarna och vanliga människor.

Ämnen i artikeln:

NyheterVolt

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


Fackförbundet ST organiserar alla som arbetar på uppdrag av staten med ansvar för samhälle och infrastruktur och kampanjens utgångspunkt är att många statsanställda upplever hur arbetet blir mer och mer pressat. I annonserna presenteras fiktiva personer och deras arbetssituation på några av våra större myndigheter. 

– Vi vet att många statsanställda känner stress och press på jobbet. Genom den här kampanjen vill vi visa upp den problematik som finns på statliga arbetsplatser runtom i landet, men även visa vad vi gör för att förbättra förutsättningarna för statsanställda, säger Jeanette Ramnitz Ekedahl, kommunikations- och marknadschef på Fackförbundet ST, i ett pressmeddelande. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Volt, som jobbat med Fackförbundet ST sedan årsskiftet 2020-2021, och kommer att synas på digitala utomhustavlor, i dagstidningar, på nyhetssidor, i podd-annonsering och på sociala medier. 

– Att välta ner stora högar med papper är kul, som alla vet. Men i den här kampanjen är det framför allt en symbol för det viktiga arbete som ST gör. För om inte dom sätter punkt för alla hetsiga beslut som de statliga arbetsgivarna tar, vem ska då göra det, kommenterar Kristoffer Wernald, copywriter på Volt.

Arbetsgrupp

Fackförbundet ST: 

Julia Ohlin, Projektledare, marknadskommunikation 

Jeanette Ramnitz Ekedahl, Chef kommunikation och marknad

 

Volt: 

Art Director: Molly Rennéus/Rojan Munthe

Copywriter: Kristoffer Wernald 

Planner: Elina Reinerstam 

Projektledare: Toni Donnelly 

Produktionsledare: Viveka Hilding

Final Art: Åsa Stjärnquist

Motion Designer: Simón Jesus Ubeira

Digital producer: Sarah Österhed

Byråproducent: Fabian Mannheimer

 

Produktionsbolag: Bleck

Regi: Simon Vahlne

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev