Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 27 september 2021, 09:45
Farm ligger bakom satsningen när Svenskt Gårdsvilt redovisar sin klimatpåverkan tillsammans med Leif GW Persson.
Ämnen i artikeln:
FarmDen svenska Doconomyägda servicedesign-byrån Farm har i höst samarbetat med en rad varumärken för att hjälpa bolagen att räkna ut klimatpåverkan för sina produkter. I arbetet används ”The 2030 Calculator”, som belönades med ett Grand Prix i Cannes Lions 2021.
Först ut är Svensk Gårdsvilt vars beräkning visar att deras vildsvinsfärs har 90 procent lägre klimatpåverkan jämfört med de vanligaste vardagsrätterna som innehåller protein såsom fisk, kyckling, nötkött.
Med satsningen hoppas Svenskt Gårdsvilt få fler att äta vilt i vardagen.
I och med den nya klimatmärkningen av deras produkter går nu Svenskt Gårdsvilt ut med en kampanj som frontas av ingen mindre än Leif GW Persson.
– Svenskt Gårdsvilt har sedan starten verkat för hållbarhet, och viltkött lyfts bland annat av WWF fram som ett naturligt och hälsosamt val. Genom att redovisa klimatpåverkan på förpackningen gör vi det lättare för konsumenterna att välja klimatsmart i butiken, säger Lisa Malmros, head of sustainable business development på Farm i en kommentar.
Farm startade som en förlängning till Doconomy för att utveckla nya digitala koncept som baseras på Doconomys existerande tjänster och metoder kring att hjälpa företag att minska sitt klimatavtryck.
Farm
Lisa Malmros, Head of Sustainable Business
Sanna Tidbeck, Producer
Johan Pihl, ECD
Rasmus Keger, Creative Director
Carl Laurén, Creative
Svenskt Gårdsvilt
Christian Gylche VD
Karolin Kull Ägare
Anna Ringborg Marketing Manager
Ämnen i artikeln:
Farm