Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Fastighetsbyrån fokuserar på trygghet

Publicerad: 5 Mars 2021, 13:48

”Gift vid första ögonkastet”-upplägg i Fastighetsbyråns nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

F&B Daily

På måndag går Fastighetsbyråns kampanj ”Var ska vi bo?” ut i medierna. Grundplattan är en Youtube-serie med ett par som kört fast i bostadsletandet och får hjälp av psykologen Björn Hedensjö, inredningsdesignern Gitte Dahl och fastighetsmäklaren Pia-Lotta Svensson. Kampanjen kommer därtill att tas ut i tv, radio, print och i sociala medier. Insikten bakom kampanjen vilar på en Novus-undersökning som visar att 4 av 10 känner att det är spännande att köpa bostad samtidigt som processen är energikrävande och stressig. I målgruppen 18-29 uppger så många som 48 procent att de inte har kunskap nog för att köpa en bostad.

– Det här är ett helt nytt sätt för oss att jobba och ett väldigt spännande format. Lite som Gift vid första ögonkastet fast för bostadsletande. Genom att följa autentiska spekulanter och använda experter kan vi belysa olika aspekter av ett bostadsköp på ett trovärdigt sätt. Vi visar hur vi och våra tjänster kan förenkla en omtumlande process och bjuder på mycket tips. Vi gör en stor satsning med kampanjen som vi och våra kontor kommer att ta ut i många olika kanaler, säger Johan Vesterberg, PR & kommunikationschef på Fastighetsbyrån.

”Var ska vi bo?” är framtagen av Wenderfalck, F&B Daily, Scream och produktionsbolaget Bond Street Film. Serien kommer att visas i fyra avsnitt.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

F&B Daily

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.