Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Fintechbolagets nya kampanj ska utmana storbankerna

Publicerad: 5 november 2021, 10:28

Reklamfilmen är en dramatisering av problemen som kan uppstå när företag växer, menar bolaget.

Foto: Volt

Fintechbolaget Froda har fått tillstånd att ta inlåning från allmänheten och nu lanserar bolaget en kampanj med byrån Volt för att utmana storbankerna. ”Vi satsar på att öka vår varumärkeskännedom”, säger Kajsa Lundborg, CMO på Froda.


Ämnen i artikeln:

KampanjVolt

I en hiss där kollegor skruvar på sig otåligt. Hissdörrarna går upp och atmosfären förändras. En tävling om de lediga sittplatserna sätter i gång och alla medel är tillåtna. 

Så inleder Froda nya reklamfilmen som de producerat i samarbete med Volt och Giants & Toys. 

– Vi ville skapa en film med balans mellan knasigt och allvarligt utan att hamna i djur som dansar eller ödesmättade del-av-livet-scener. Den fingertoppskänslan hittade vi tillsammans med regissör och Frodas inhouse, säger Samuel Skwarski, PR- och Copywriter på Volt. 

”Öka vår varumärkeskännedom”

Temat, menar bolaget, är en dramatisering av problemen som kan uppstå när företag växer.

Sedan bolaget Froda beviljats tillstånd av Finansinspektionen för inlåning från allmänheten vill de växla upp närvaron och byta varumärke för att nå nya kunder. 

– Tillståndet ger oss möjlighet att utmana storbankerna på riktigt. Målet är att alla entreprenörer ska få tillgång till den bästa finansieringen hos oss. Därför satsar vi tillsammans med Volt på att öka vår varumärkeskännedom och nå fler potentiella kunder, säger Kajsa Lundborg, CMO på Froda.

Kampanjen lanserades i början av november i TV, radio,  på social media och display.

LÄS MER: Redaktionen väljer veckans kampanjer 

Arbetsgrupp:

Froda

Kajsa Lundborg, CMO

Niklas Lingström, Art Director

Arvid Öh, Marknadskoordinator

Simon Eriksson, Content specialist / Copywriter

 

Volt

Ludvig Ehrenstråhle, Art director

Samuel Skwarski, Copywriter

Lisa Peterson, Produktionsledare

Jan Sjöberg, Foto/Visualizer

Staffan Kjellvestad, Visualizer

Sarah Österhed, Digital producer

Helena Lindkvist, Final Art

Henrik Toftling, Projektledare

Fabian Mannheimer, Byråproducent

 

Giants & Toys

Linnéa Roxeheim, Regissör

Christian Renfors, Exekutiv producent

Konrad Patocs, Producent

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.