Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Flarie gör Giffel-spel åt Pågen

Publicerad: 25 mars 2021, 10:15

Philip Sandstedt är partner director på Flarie.

Foto: Press

Underhållningsplattformen Flarie tror att ”advergaming” är framtiden. Nu har de tagit fram ett spel för Pågens varumärke Gifflar.


Ämnen i artikeln:

PågenGaming

Den som köper ett paket Gifflar kan numera skanna en QR-kod på paketet, och därefter nå ett brandat spel kopplat till sötbrödet. 

Kampanjen har nått tiotusentals konsumenter i Norden, och de verkar dessutom ge spelet bra betyg – enligt statistik stannar de i snitt 18,57 minuter på den spelbara annonsen. 

Giffelspelet är ett resultat av ett samarbete med underhållningsplattformen Flarie, som utöver att driva en egen spelapp för så kallad ”advergaming” nu även exporterar sin teknik till varumärken som Pågen. 

– Vi försöker alltid hitta nya kreativa lösningar. Vi tror verkligen att advergaming är framtiden. Vi ser att det skapar en möjlighet för varumärken att tillbringa längre tid ihop med konsumenterna. Något som behövs idag då tiden som folk har fokus på annonser online bara blir kortare, säger Philip Sandstedt, partner director på Flarie, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen med Gifflarspelet har varit synligt på över 1,3 miljoner påsar. 

– Vi ville göra något mer inkluderande och interaktivt med våra konsumenter, säger Lidija Baljak, senior trade marketing manager på Pågen.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

PågenGaming

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.