Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Flygande bebisar och Fleetwood Mac i Lindex nya koncept

Publicerad: 18 augusti 2022, 11:51

Lindex nya koncept ”The Art of Comfort” ska hylla barn.


Ämnen i artikeln:

Lindex

Från och med nu ska Lindex kommunikation handla om konfort. Här får barnens ”magiska sätt att göra livet njutbart och bekvämt” vara riktlinjen.

– Från sättet de förlorar sig helt i den nyfallna snön, till sättet de studerar en mask som om det vore den mest fantastiska varelse jorden skådat. Från sättet de går, nyfiket och närvarande, till sättet de kan falla i djup sömn, i stort sett var som helst. Barn är mästare på att njuta av nuet och vi skulle alla kunna lära av dem. Med den här kampanjen vill vi hylla barnen och deras beundransvärda inställning till livet. För just det är en konst. The Art of Comfort”, säger Linda Olsson, global marknadsdirektör på Lindex, i ett pressmeddelande.

Låten i filmen är en nytolkning av Fleetwood Mac's Everywhere, och är insjungen av en mellanstadieklass från Adolf Fredriks musikskola. Filmen är regisserad av den danska duon Jonas Bang och Bertil Vorre på New Land, och den visuella världen är skapad av Swiss. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Byrå: Lindex Inhouse Agency

Regi: Jonas Bang och Bertil Vorre

Produktionsbolag: New Land

VFX: Swiss International AB

Musikproduktion: Music Super Circus

Yasmine Winberg

Chefredaktör och ansvarig utgivare

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Lindex

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.