Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Flygteknikbolag gör brandingfilm med Nils van der Poel i huvudrollen

Publicerad: 20 oktober 2022, 11:45

GKN Aerospace tar hjälp av Nils van der Poel för att öka varumärkeskännedomen, under konceptet ”One common sky”.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanj

Alicia Price

alicia.price@resume.se


GKN Aerospace är en av världens största leverantörer av flyg- och rymdteknik, kompententer och motorer till exempel. Nu släpper man en brandingfilm för att stärka varumärkeskännedomen, och i filmen medverkar Nils van der Poel, olympisk mästare i skridskoåkning. 

– Med vår nya approach kring storytelling och värdeskapande kommunikation vill vi blåsa nytt liv i vårt varumärke, säger Danijela Maric, marketing and inspiration manager på GKN Aerospace. 

Det nya brandinginitiativ ”one common sky” ska symbolisera företagets långsiktiga arbete med att utveckla och möjliggöra hållbart resande. 

– Det handlar mycket om att skapa inspiration och hoppfullhet till ett mer hållbart resande i framtiden. Och det här är första berättelsen, fortsätter Danijela Maric.

GKN Aerospace har varit aktiva i projekt som Clean Sky, samt jobbat i hållbarhetsprojekt som ska utveckla framtidens flygplan. Till exempel potentialen i vätgas och elektriska flygplan. 

– Jag är oerhört stolt över att vara ambassadör för ett företag som har möjligheten att utveckla hur vi, runtom i världen, kan flyga mer hållbart i framtiden, säger Nils van der Poel i ett pressmeddelande.

Filmen har producerats av content studion Yo Adrian tillsammans med Tint Post och Fredrik Sellergren som filmfotograf.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev