Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Flyttar provkörningen av senaste Porsche-modellen till hemmet med hjälp av AR

Publicerad: 7 April 2020, 09:48

Berntzon Bylund har hjälpt Porsche att låta kunderna provköra nya Porsche Taycan på köksbordet när många potentiella köpare väljer att stanna hemma.


Ämnen i artikeln:

PorscheBerntzonBylund

Resumé har tidigare berättat om lanseringen av den helelektriska sportbilen Porsche Taycan som har lanserats mitt i allt tumult som på går i omvärlden. Bland annat genom ett popup-showroom på NK för några veckor sedan.  

Nu kommer nästa steg i lanseringen. Tillsammans med BerntzonBylund gör Porsche Sverige det möjligt för kunderna att provköra den nya modellen hemma på köksbordet.

– Taycan har sedan lanseringen genererat stort intresse hos våra Porsche Center från både befintliga och nya kunder. Det finns flera aspekter med det här initiativet.
I grunden är det såklart bra att vi kan använda tekniken för att få människor att uppleva Taycan. Funktonen att provköra på köksbordet är rolig. En kanske viktigare funkion är att du kan ställa upp drömbilen på gatan, komplett med den färg och de fälgar du vill ha. Det är en speciell känsla att se hur bilen faktskt kan se ut på plats, säger Sanna Strömbäck, marketing manager på Porsche Sverige i en kommentar.

Tekniken bakom appen Porsche AR Visualizer gör det möjligt att med mobilen ställa Porsche Taycan i stort sett på vilken yta som helst. Appen läser av omgivningen och placerar sedan bilen. Användaren väljer sedan hur stor bil som önskas: En liten på bordet som du sedan kan köra runt med, eller en bil i full skala som du enkelt kan ställa upp på garageuppfarten.

Kampanjen från Porsche Sverige är fokuserad på sociala kanaler, motorpress och Dagens Industri.

Arbetsgrupp

 BerntzonBylund.

Arbetsgrupp BerntzonBylund:

Martin Stadhammar, Creative Director / Copy

Dominic Pickard, Head of Art

Carin Larsson, Operativ projektledare

Joachim Berntzon, Projektledare

Stephen Jones, Final art

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PorscheBerntzonBylund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.