Kampanj
Folksams reklamkoncept ”För allt du älskar” får en ny säsong
Publicerad: 20 augusti 2021, 09:59
På måndag är det premiär för de nya filmerna i Folksams reklamkoncept ”För allt du älskar”. ”Jag tror att många verkligen kommer att kunna relatera till filmerna,” säger Lena Strand, marknadschef på Folksam.
Det är Folksams egna marknadsavdelning som tillsammans med kreatörerna Johan Holmström och Gustav Egerstedt byggt vidare på reklamen och skapat ett antal nya filmer. Enligt Lena Strand, marknadschef på Folksam, kommer filmerna fortsätta följa samma huvudperson.
- I de nya filmerna kommer tittarna ännu närmare vår huvudperson, både genom stora livshändelser och vardagliga funderingar. Jag tror att många verkligen kommer att kunna relatera till filmerna och hur viktigt det är att allt du älskar är rätt försäkrat, säger hon i pressmeddelandet.
Folksam arbetade fram till 2019 med Åkestam Holst, men har sedan dess flyttat marknadsföringen till inhouse. Även produktionen av den nya säsongen har mestadels gjorts inhouse, men man har valt att samarbeta med Johan Holmström och Gustav Egerstedt för att få ytterligare inspiration och kreativ höjd.
– Det har varit kul att vidareutveckla Folksams reklamkoncept. De nya uttagen är resultatet av ett nära samarbete mellan mig och Gustav och Folksams marknadsavdelning. Det är lätt att vara kreativ när det finns en öppen dialog, är högt i tak och alla är med och bidrar, säger Johan Holmström i pressmeddelandet.
Gustav Egerstedt och Johan Holmström var med från början och utvecklade konceptet ”För allt du älskar”, men har gjort det på frilansbasis.
LÄS OCKSÅ: Efter Åkestam Holst – Folksam släpper nytt reklamkoncept
Flera varumärkesmätningar som Folksam har gjort visar att reklamkonceptet är en av de mest effektiva i branschen, enligt pressmeddelandet.
– Vi fortsätter på den inslagna vägen och vidareutvecklar det befintliga konceptet i stället för att skapa ett helt nytt, säger Lena Strand.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Folksam:
Lena Strand, Marknadschef
Martin Agebrandt, Varumärkesstrateg
Lina Gooch, Kreativ chef
Linda Holmsten, Projektledare
Anna Strandberg, Produktionsledare
Eva Bergfeldt, AD
Lars Hedlund, Copywriter
Markus Jansson, AD
Julia Gillgren, Copywriter
Per Evans, Digital producent
Hans Ringmar, Videoproducent
William Fonteneau, Grafisk formgivare
Externa roller:
Gustav Egerstedt, AD
Johan Holmström, Copywriter
Mats Sandin, Byråproducent, Colony
Produktionsbolag:
Magnus Renfors, Regissör, Hobbyfilm
Anna Bergström, Exekutiv producent, Hobbyfilm
Frida Alexandersson, Producent, Hobbyfilm