Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Folksams reklamkoncept ”För allt du älskar” får en ny säsong

Publicerad: 20 augusti 2021, 09:59

På måndag är det premiär för de nya filmerna i Folksams reklamkoncept ”För allt du älskar”. ”Jag tror att många verkligen kommer att kunna relatera till filmerna,” säger Lena Strand, marknadschef på Folksam.


Ämnen i artikeln:

FolksamGustav Egerstedt

Det är Folksams egna marknadsavdelning som tillsammans med kreatörerna Johan Holmström och Gustav Egerstedt byggt vidare på reklamen och skapat ett antal nya filmer. Enligt Lena Strand, marknadschef på Folksam, kommer filmerna fortsätta följa samma huvudperson.

- I de nya filmerna kommer tittarna ännu närmare vår huvudperson, både genom stora livshändelser och vardagliga funderingar. Jag tror att många verkligen kommer att kunna relatera till filmerna och hur viktigt det är att allt du älskar är rätt försäkrat, säger hon i pressmeddelandet.

Folksam arbetade fram till 2019 med Åkestam Holst, men har sedan dess flyttat marknadsföringen till inhouse. Även produktionen av den nya säsongen har mestadels gjorts inhouse, men man har valt att samarbeta med Johan Holmström och Gustav Egerstedt för att få ytterligare inspiration och kreativ höjd. 

– Det har varit kul att vidareutveckla Folksams reklamkoncept. De nya uttagen är resultatet av ett nära samarbete mellan mig och Gustav och Folksams marknadsavdelning. Det är lätt att vara kreativ när det finns en öppen dialog, är högt i tak och alla är med och bidrar, säger Johan Holmström i pressmeddelandet.

Gustav Egerstedt och Johan Holmström var med från början och utvecklade konceptet ”För allt du älskar”, men har gjort det på frilansbasis.

LÄS OCKSÅ: Efter Åkestam Holst – Folksam släpper nytt reklamkoncept 

Flera varumärkesmätningar som Folksam har gjort visar att reklamkonceptet är en av de mest effektiva i branschen, enligt pressmeddelandet. 

– Vi fortsätter på den inslagna vägen och vidareutvecklar det befintliga konceptet i stället för att skapa ett helt nytt, säger Lena Strand.

Arbetsgrupp

Folksam:

Lena Strand, Marknadschef

Martin Agebrandt, Varumärkesstrateg 

Lina Gooch, Kreativ chef

Linda Holmsten, Projektledare

Anna Strandberg, Produktionsledare

Eva Bergfeldt, AD

Lars Hedlund, Copywriter

Markus Jansson, AD

Julia Gillgren, Copywriter

Per Evans, Digital producent

Hans Ringmar, Videoproducent

William Fonteneau, Grafisk formgivare

 

Externa roller:

Gustav Egerstedt, AD

Johan Holmström, Copywriter

Mats Sandin, Byråproducent, Colony

 

Produktionsbolag:

Magnus Renfors, Regissör, Hobbyfilm

Anna Bergström, Exekutiv producent, Hobbyfilm

Frida Alexandersson, Producent, Hobbyfilm

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

FolksamGustav Egerstedt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News