Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Foodora vill främja jämställdhet – låter kvinnlig racerstjärna leverera mat

Publicerad: 9 Juli 2020, 13:13

Mikaela Åhlin-Kottylinsky.

Foto: Press

Foodoras nya samarbete med racerstjärnan Mikaela Åhlin-Kottylinsky ska främja jämställdhet i tech-branschen. Under året kommer hon att leverera mat åt Foodoras kunder. ”Jag ser gärna fler samarbeten där vi lyfter fram framstående kvinnor”, säger Hans Skruvfors, vd Foodora Sverige.


Ämnen i artikeln:

Foodora

Matleveranstjänsten Foodora har knutit till sig racerföraren Mikaela Åhlin-Kottylinsky i ett samarbete som löper året ut. Hon är bland annat känd som den första kvinnan att vinna ett lopp i STCC. 

Med samarbetet vill Foodora bland annat främja jämställdhet i tech-branschen, och som en del av partnerskapet ska Mikaela Åhlin-Kottylinsky agera matbud åt Foodora. Enligt ett pressmeddelande ska racerföraren leverera blixtsnabba måltider till Foodoras kunder på Sveriges semesterorter. När hösten och vintern nalkas ska leveranserna ske i norra Sverige. 

– Foodora är ett snabbt bolag som tänker innovativt, och jag är glad att få göra detta projekt tillsammans med dem, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky, i pressmeddelandet.

Foodoras svenska vd Hans Skruvfors berättar att han är stolt över att knyta till sig Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

– Jag ser gärna fler samarbeten av denna sort där vi lyfter fram framstående kvinnor, säger han och fortsätter: 

– Vi som bolag har stort ansvar och arbete framför oss att få tech-branschen mindre grabbig och mitt mål att är tillsätta fler kvinnor i ledande positioner framöver samt lyfta kvinnor i kommunikation och nya samarbeten.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Foodora

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.