Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

För bra för att vara sant finns inte i Halebops julkampanj 

Publicerad: 2 december 2020, 08:42

Vissa saker i livet är för bra för att vara sant, men inte den här gången. Det är budskapet i Halebops julkampanj där produktionen till stor del har skötts inhouse.


Ämnen i artikeln:

HalebopObeya

Kampanjen har mobil- och bredbandsoperatören tagit fram tillsammans med Obeya och regissören Gustav Bondesson. För produktionen står till stor del de Teliaägda varumärkets inhouseavdelning. Budskapet är knuten till operatörens erbjudande om att ge bort en telefon till kunder som tecknar ett nytt abonnemang.  

– Att vara skeptisk till en schysst deal är något som är inbyggt i de flesta av oss och många gånger ifrågasätter vi om saker faktiskt stämmer. Så vi ville verkligen trycka på att vår deal den här julen är för bra, men ändå helt sann!, säger Johanna Sahlman, head of Halebop i en kommentar.

Regissören Gustav Bondesson, knuten till Tarot Pictures, som förra året var en del av Halebop Creative Call. Ett initiativ där unga lovande kreatörer bjuds in att skapa tillsammans med Halebop.  

– Vi är väldigt stolta över denna kampanj. För två år sedan startade vi ett projekt för att bygga relation och jobba direkt med unga duktiga kreatörer i vår målgrupp. Den här kampanjen är första gången vi jobbar med kreatörerna från Creative Call för ett större uttag. Att skapa kommunikation tillsammans med vår målgrupp har varit ett långsiktigt mål för oss på Halebop, säger Johanna Sahlman head of Halebop i en kommentar. 

 

– Känslan precis innan man vågar ta upp en lur som åkt i backen är något vi alla kan relatera till. Att telefonen överlevt något sådant är oftast för bra för att vara sant men inte denna gång, precis som luren på köpet. För bra, men sant, säger Canan Yasar, Creative Director på Obeya.

Kampanjen kan ses på tv, OLV,  DOOH och sociala medier, och höras i poddar och på radio. 

 

 

 

Arbetsgrupp

Halebop

Emma Yderbo: Marketing Manager

Johanna Sahlman: Head of Halebop

Christian Anjemo: Creative

Mia Nilsson: Creative


Obeya

Canan Yasar: Creative lead

Joakim Johansson: Projektledare

Julia Karlsson: Produktionsledare

Maria Hazard: Strategi och pr


Tarot Pictures

Gustav Bondesson: Regissör

Isabella Widlund: Producent

Daniel Eskils: Exekutiv producent

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

HalebopObeya

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.