Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag07.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Forex oväntade medieval på nyårsdagen: pizzakartonger

Publicerad: 30 December 2019, 07:48

Foto: Pressbild.

Nyårsdagen är pizzans högtid. Samtidigt brukar januari kallas för årets fattigaste månad. Det försöker Forex Bank slå mynt av i samband med att de skapar annonser på pizzakartonger den 1:a januari.


Ämnen i artikeln:

Ulf BerlinSilverForex

På pizzakartongerna, som kommer att finnas på vissa specifika orter (Stockholm, Borås, Jönköping och Växjö), informerar Forex sitt ”nyårslöfte” om ”bra privatlån”.

– Det blir ett roligt sätt att möta kunderna på en plats där inga andra banker är, säger Heidi Wik, chef bank på Forex Bank, i ett pressmeddelande.

Kampanjen går under parollen ”Vi har bara allt du behöver” och är utvecklad av varumärkesbyrån Silver. Den är en del av en serie kampanjer för att kommunicera en ny positioneringsstrategi för Forex Bank, som bygger på en marknads- och segmenteringsstudie genomförd av Odyssey. Till exempel gjorde man tidigare under hösten en väggmålning med gigantiska nummerlappar för att uppmana kunderna att byta bank.

– Oväntade mediaval nära kunden är en viktig del av kommunikationskonceptet. Förutom den direkta effekten ger det bra spridning i sociala medier och blir bra content i Forex Banks egna kanaler, säger Ulf Berlin, chefsstrateg på Silver.

Parallellt utvecklar Silver även designen för Forex Bank.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ulf BerlinSilverForex

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.