Kampanj
Forex vill visa att sedlar utomlands fortfarande innebär tusen möjligheter
Publicerad: 20 december 2022, 09:40
Tillsammans med Super Tuesday har Forex tagit fram en kampanj som ska visa på behovet av kontanter utomlands och påminna att ta ut resevaluta innan avresan.
Kampanjen visar möjligheterna med kontanter och att de både används och behövs utomlands. Vilket är lätt att glömma i Sverige där kontanter sällan används, till skillnad mot de länder som svenskarna gärna reser till. I kampanjen syns sedlar vikta till olika objekt förknippade med resa och semester. Tillsammans med det raka och enkla budskapet blir kampanjen en tydlig bild av möjligheter med kontanter på semestern.
– Med kampanjen vill vi visa upp situationer som sedeln kan möjliggöra och på ett intressant sätt kommunicera fördelen med att ta ut resevaluta innan man reser, säger Karolina Sjödahl, marknadschef på Forex.
Kampanjen innehåller bland annat, print, utomhus och digitala uttag på sociala medier och Youtube med olika utföranden anpassade efter plats och medium. Från och med vecka 47 gick kampanjen live i Sverige och Finland.
– Alla vet att man till slut står där på semestern och letar uttagsautomat när det minst passar. Ändå glömmer många att växla valuta. Det här är en friendly reminder, med produkten i fokus, att resa bättre, säger Arvid Gradin, copywriter på Super Tuesday.
Arbetsgrupp
Forex:
Karolina Sjödahl - CMO
Emma Bertfelt Alfredsson – Marknadskoordinator
Jens Abrahamsson – Digital Specialist
Super Tuesday:
Arvid Gradin – Copywriter
Christofer Weider – Art Director
Jesper Klarin – Designer
Hanna Bergström – Projektledare
Mediebyrå Cassini:
Linda Kokovic