tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Forex vill visa att sedlar utomlands fortfarande innebär tusen möjligheter

Publicerad: 20 december 2022, 09:40

Tillsammans med Super Tuesday har Forex tagit fram en kampanj som ska visa på behovet av kontanter utomlands och påminna att ta ut resevaluta innan avresan.

Ämnen i artikeln:

ForexKampanjNyheter

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Kampanjen visar möjligheterna med kontanter och att de både används och behövs utomlands. Vilket är lätt att glömma i Sverige där kontanter sällan används, till skillnad mot de länder som svenskarna gärna reser till. I kampanjen syns sedlar vikta till olika objekt förknippade med resa och semester. Tillsammans med det raka och enkla budskapet blir kampanjen en tydlig bild av möjligheter med kontanter på semestern.

– Med kampanjen vill vi visa upp situationer som sedeln kan möjliggöra och på ett intressant sätt kommunicera fördelen med att ta ut resevaluta innan man reser, säger Karolina Sjödahl, marknadschef på Forex.

Kampanjen innehåller bland annat, print, utomhus och digitala uttag på sociala medier och Youtube med olika utföranden anpassade efter plats och medium. Från och med vecka 47 gick kampanjen live i Sverige och Finland.

– Alla vet att man till slut står där på semestern och letar uttagsautomat när det minst passar. Ändå glömmer många att växla valuta. Det här är en friendly reminder, med produkten i fokus, att resa bättre, säger Arvid Gradin, copywriter på Super Tuesday.

 

Arbetsgrupp

Forex:

Karolina Sjödahl - CMO

Emma Bertfelt Alfredsson – Marknadskoordinator

Jens Abrahamsson – Digital Specialist

 

Super Tuesday:

Arvid Gradin – Copywriter

Christofer Weider – Art Director

Jesper Klarin – Designer

Hanna Bergström – Projektledare

 

Mediebyrå Cassini: 

Linda Kokovic 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev