Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Försäkringsuppstickaren vill få folk att sätta mindre värde på saker

Publicerad: 3 Juni 2020, 09:45

Hedvig har rekryterat några av Reklamsveriges största talanger. Nu lanserar de sitt nya koncept ”It's just stuff”.


Ämnen i artikeln:

Hedvig

Försäkringsbolaget Hedvig lanserades 2018 och har från början profilerat sig som en tydlig utmanare till de traditionella försäkringsjättarna. Marknadschef på bolaget är Rebecca Lundin, tidigare strateg och planner på Garbergs, som rekryterat flera av Sveriges största kreatörstalanger till sitt team. I vintras var de tillsammans med Borg & Owilli ute och på ett illustrativt sätt beskrev skillnaden mellan dem (enkla) och de traditionella (svåra) försäkringsbolagen.

Nu visar de upp sitt nya kommunikationskoncept ”It's just stuff”. I fyra nya filmer, regisserade av Mathias och Matias på Bacon och framtagna av Hedvigs inhouseavdelning, försöker de fånga det flyktiga och triviala i ”stuff”.

– ’It’s just stuff’ är inget traditionellt kommunikationskoncept. Det är en övertygelse om att livet blir bättre ju snabbare vi lär oss att acceptera det vi inte kan kontrollera eller förändra, säger Rebecca Lundin, marknadsdirektör på Hedvig och fortsätter: 

– Det handlar om frihet och att vara ok med sitt liv, oavsett vad som händer. Alla borde ha råd att säga ”it’s just stuff” när TV:n går sönder eller väskan blir stulen. Att vara ett försäkringsbolag innebär inte att man måste hylla en materialistisk livsstil. Vi fokuserar hellre på att hjälpa våra medlemmar, säger Rebecca Lundin.

Filmerna kommer att gå i tv i juni samtidigt som de kompletteras med enheter för utomhus och digitala kanaler.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Hedvig

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.