Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Försäkringsuppstickaren vill visa på transparens – öppnar upp Slackkanalen

Publicerad: 12 Juni 2020, 08:33

Vem som helst kan nu gå med i Hedvigs Slackkanal och följa när användarnas recensioner kommer in.


Ämnen i artikeln:

Hedvig

Försäkringsbolaget Hedvig etablerade sig på marknaden för ett par år sedan och har från början försökt profilera sig som ett schysst och användarvänligt alternativ på en marknad där många känner sig bortkollrade. Ägarna har bland annat lovat att donera en del av vinsten till välgörenhet och när de häromveckan lanserade ett nytt kommunikationskoncept kretsade det kring att vi måste börja sätta lägre värde vid materiella saker.

Nu gör de ytterligare en aktivitet vars underliggande budskap går i linje med de tidigare. Vem som helst kan nu gå med i Hedvigs Slackkanal och följa kundernas utvärderingar i takt med att de kommer in. Kanalen öppnade upp igår. Tre av fyra som hittills lämnat ett betyg har gett maximala sex.

– Det finns hundratals oberoende betygplattformar där vilken medlem som helst, oavsett om de haft en skada hos oss eller inte, kan betygsätta oss. Men hur kan man veta att Hedvig är bra innan man testat? Vi beslutade oss för att släppa in omvärlden rätt in i våra interna system. Vi vill visa vad våra medlemmar tycker om den absolut viktigaste delen av vår produkt; när de får hjälp med sin skada. Ingen ska behöva spekulera i vad som händer den dag man behöver hjälp från Hedvig, säger Lucas Carlsén, vd och medgrundare på Hedvig. 

Hedvig har redan tidigare kommunicerat kring att deras användare tycks uppskatta tjänsten. I ett par av enheterna i en utomhuskampanj från förra året gjorde man en blinkning till konkurrenternas låga Trustpilot-betyg.

– Även om en förkrossande majoritet av våra medlemmar älskar Hedvig-upplevelsen, så gör givetvis inte alla det. Och det är kanske den feedbacken som är den allra viktigaste. #hedvigclaimsrating är inte ett kurerat flöde, det är riktiga betyg och kommentarer från riktiga medlemmar i realtid. Värdefull data få andra företag skulle visa, och det är en av anledningarna till att vi är så stolta över att göra det, säger Lucas Carlsén.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Hedvig

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.