Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Forsman & Bodenfors gör internationell kampanj för asiatiskt teknikbolag

Publicerad: 6 Augusti 2020, 07:36

När teknikbolaget Gojek ska ut i världen anlitar de Forsman & Bodenfors Singapore för sin internationella kampanj. Resultatet: En film som visar hur enkelt det är när allt flyter på.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Kampanjen kommer i samband med att Gojek ska etablera sig i Thailand och Vietnam. För att visualisera hur det ser ut när allting flyter på valde man att visa hur en liten stad, där Gojek skötte all teknik, skulle se ut. Här kan människor, bilar och motorcyklar sömlöst samexistera och all kaos är som bortblåst. Och mitt i alltihop utförs ett stunt där motorcyklar utan problem kör omkring i en liten glob. 

För att göra filmen byggdes en enorm inspelningsplats med en motordrome och stuntförare. Platsen tog tio dagar att bygga.

– När Gojeks varumärke expanderar till nya marknader ville vi skapa en unik kampanj som skulle forma narrativet för vad vi står för och kommer att stå för över tid, säger Jaspel Distel, svp och gruppchef för internationell marknadsföring på Gojek i ett pressmeddelande.

Gojek är Sydostasiens ledande teknologiföretag.

Här är filmen:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.