Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Forsman & Bodenfors gör känsloladdad kampanj åt dansk energijätte

Publicerad: 18 Augusti 2020, 11:48

Från Forsman & Bodenfors nya kampanj för Norlys.

Foto: Press

Forsman & Bodenfors står bakom konceptet när nybildade Norlys släpper sin första reklamfilm.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Nyligen fusionerades två danska bolagen Eniig och SE, för att bilda Norlys, som nu är Danmarks största integrerade tele- och energikoncern. När Norlys nu lanseras brett i landet är det med tillsammans med Forsman & Bodenfors, som tagit fram konceptet i kampanjen som bland annat består av en känsloladdad film regisserad av Martin de Thurah, tidigare prisad i Cannes Lions Grand Prix. Klippet följer en syster och hennes rullstolsburne bror, som tar med honom upp i familjens trädkoja via streaming. 

– Vi vill prata om den goda och humanistiska sidan av teknologi; att den bygger relationer, skapar möten och stimulerar kreativitet. Och att Norlys samlar det digitala livet på en plats, säger Anna Harboe Falkenberg, Corporate Brand Manager på Norlys, i ett pressmeddelande. 

Filmen visas på tv och bio, och i kampanjen ingår också en omfattande utomhusserie, print och digital annonsering. Forsman & Bodenfors har tagit fram konceptet och Happy F&B varumärkesstrategi och visuell identitet. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.