Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Forsman & Bodenfors och Singular Society släpper en första kampanj

Publicerad: 19 oktober 2021, 07:45

Den exklusiva retailtjänsten Singular Society meddelade i juni att man väljer Forsman & Bodenfors som strategisk kommunikationspartner. Nu kommer den första kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Singular Society grundades av de tidigare H&M-kollegerna Daniel Herrmann och Erik Zetterberg. Konceptet baseras på exklusivitet, där kunderna betalar medlemsavgift för att få chans att köpa produkterna. Det är medlemsavgifterna som står för bolagets omsättning, och produkterna kan därmed säljas till bättre priser.

LÄS OCKSÅ: Singular Society väljer F&B som strategisk kommunikationspartner

För medlemmarna blir det alltså enklare att hitta produkter med högre kvalitet till ett lägre pris, något som man lyfter fram i pressmeddelandet. Det blir alltså även ett hållbarhetsprojekt, eftersom medlemmar då ska köpa bättre och, i teorin, färre produkter.

– Eftersom vår affärsmodell är baserad på medlemskap, så kan vi fokusera helt och hållet på kvalitet. Vi har ett nära samarbete med dem vilket gör att vi kan ta fram det våra medlemmar behöver och vill ha i högsta möjliga kvalitén. Det finns inga mellanhänder eller påslag, vilket gör att vi aldrig behöver kompromissa kring kvalitén på grund av pris, säger Erik Zetterberg.

LÄS MER: Prenumerationsmodellen tar över näringslivet – här är allt du behöver veta för att lyckas

Grundtanken i reklamkampanjen är voice-overns fråga: ”hur skulle konsumtion se ut om vi kunde börja om från början?”

– Vi är imponerade av Singular Societys nytänk. När vi först fick lära oss om deras affärsmodell liknande det ingenting vi stött på tidigare. Vi ville skapa något som verkligen speglade deras nytänkande och uppfriskande – genom produktfokus och förnuft som filosofi, säger Karin Frisell, kreatör på Forsman & Bodenfors. 

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Erik Zetterberg / Daniel Herrmann

Client Director: Leif Sorte

Account Manager: Patrik Danroth

Art Director: Karin Frisell

Copywriter: Anna Qvennerstedt

Designer: Emilie Lindquist

Agency Producer: Magnus Kennhed

PR: Maja Bredberg/Jade Deconzac Mbay

Media Manager & Comms planner: Sara Björnung

Production company: Bruto Studio

Director: Bruto Studio

Executive producer: Marie Brusewitz

D.O.P: Ola Bergengren & Max Larsson

Editor: Miguel Angel Regalado / WGT Artist Management

Grade: Sabina Törnberg / Mud Studios

VFX/Online: Malte Önnestam / Adversion.io

Set designer: Mattias Nyhlin

Sound edit: Fredrik Sundberg / Plop

Music composer: Anton Toorell

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.